ایرنا نوشت:

گروه تروریستی بوکوحرام پس از آن که هزاران نفر از ساکنان شهر 'چیبوک' را وادار به فرار از خانه هایشان کرد، این شهر را به اشغال خود درآورد.
به گزارش ایرنا، 'بانا لاوان' رییس دولت محلی چیبوک واقع در ایالت 'بورنو' گفت: تروریست های بوکوحرام پنجشنبه (22آبان/13نوامبر) سوار بر وانت و موتور سیکلت وارد این شهر شدند و شروع به تیراندازی کردند.

وی، روز گذشته (جمعه) در گفت وگو با خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' افزود: به دنبال این حمله، ساکنان این شهر، خانه هایشان را رها کرده و از آن جا گریختند.

بوکوحرام در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) حدود 300 دانش آموز دختر را از مدرسه ای در همین شهر ربود. ده ها نفر از این دانش آموزان توانستند از چنگ تروریست ها بگریزند، اما همچنان 219 نفرشان در بند بوکوحرام هستند.

بر اساس این گزارش، تلاش ها برای تماس با والدین یکی از دختران ربوده شده ساکن چیبوک بی نتیجه ماند، چون معمولا اعضای بوکوحرام پس از هجوم به شهرها، دکل های مخابرات را نابود می کنند تا ارتباط با مناطق تحت حمله قطع شود.

فرمانده ارتش نیجریه در تاریخ 17 اکتبر (25 مهرماه) اعلام کرد که گروه تروریستی بوکوحرام با آتش بس موافقت کرده است.

از سوی دیگر مقام های دولتی همچنین از این توافق به عنوان مقدمه ای برای رهایی دانش آموزان ربوده شده یاد کردند، اما 'ابوبکر شکائو' سرکرده بوکوحرام ماه گذشته اعلام کرد که ماجرای این دانش آموزان قدیمی شده و همه آن ها را به عقد جنگجویانش درآورده است.

بر اساس اظهارات رییس سازمان 'هم اندیشی مردمی بورنو- یوب'، از زمان ربودن این دانش آموزان، دست کم هفت نفرشان در اثر عواملی همچون حمله قلبی فوت کرده اند.

از زمان انتشار خبر آتش بس، بوکوحرام چندین شهر و روستای دیگر را به تصرف خود درآورده است؛ این گروه نیز با الگوبرداری از گروه تروریستی داعش، در مناطق تحت کنترل خود خلافت به اصطلاح اسلامی اعلام می کند.

بوکوحرام از سال 2009میلادی رسما فعالیت های تروریستی خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون هزاران نفر را در نیجریه و کشورهای همجوار به خاک و خون کشیده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =