تسنیم نوشت:

موضوع جانشین سلطان قابوس و این مساله که وی برای خود به صورت محرمانه سه جانشین نامزد کرده باعث نگرانی هایی در سطح منطقه شده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه فرانسوی"انتلیجنس آنلاین"، نگرانی‌های منطقه ای بر سر موضوع جانشین سلطان قابوس و مطرح شدن این مساله که وی برای خود سه جانشین مطرح کرده به موضوعی مهم تبدیل شده است.

این پایگاه اطلاعاتی از گسترش دامنه نگرانی‌ها درباره موضوع خلافت و جانشینی سلطان قابوس بن سعید در عمان حکایت دارد این در حالی است که سلطان عمان اکنون برای مدت بیش از چهار ماه است که برای درمان از بیماری در کشور آلمان به سر می‌برد.
این پایگاه اطلاعاتی به موضوع جانشینی سلطان قابوس به عنوان یک مساله بسیار مهم اشاره می کند چرا که هم اکنون این مساله ذهن بسیاری از سران منطقه را هم به خود مشغول کرده است، اکنون این سران منطقه نه تنها می خواهند روند خلافت و جانشینی را نظارت کنند بلکه می خواهند تا جایی که امکان دارد در آن مشارکت نیز داشته باشند.
بر اساس این گزارش، هم اکنون آمریکایی ها و انگلیسی ها که از حامیان قدیمی سلطان نشین عمان هستند تلاش بسیاری را به کار خواهند بست تا آرامش موجود در این سلطان نشین حفظ شود.

براساس آخرین اطلاعات سلطان قابوس طرحی را تدارک دیده است که در صورت گذشت سه روز از مرگش مساله تعیین جانشین از سوی شورای خاندان حاکم مطرح شود، و جانشین وی از بین سه نامزدی که به صورت محرمانه از سوی شخص سلطان قابوس پیشنهاد شده اند انتخاب شود، این سه شخصیت عبارتند از : فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر که هفته گذشته سفری هم به کشور آلمان داشته است و شهاب بن طارق آل سعید رئیس شورای مطالعات علمی و هیثم بن طارق آل سعید وزیر فرهنگ و میراث سلطان نشین عمان.
این منابع گفته اند در صورتی که بر سر یکی از این سه نام توافقی از سوی شورای خاندان حاصل نشود شورای دفاع و مجلس شورا و هیئت دولت برای انتخاب جانشین باید تشکیل جلسه دهند و از این طریق یک جانشین برای سلطان تعیین شود.
براساس اطلاعات به دست آمده هم اکنون ژنرال سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر سلطان نشین عمان از سوی این سه رقیب برای خلافت و جانشینی سلطان قابوس مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و هر سه تلاش می کنند خود را به وی نزدیک کنند، چرا که وی در دستگاه امنیت دولت عمان از نفوذ و قدرت واقعی برخودار است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =