خطیب نمازجمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات پهپاد آرکی یو170 نیستند اما اکنون با بهت و حیرت قدرت ایران را نظاره می‌کنند.


 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم امروز نمازجمعه تهران با اشاره به ساخت نمونه ایرانی آرکیو170 تصریح کرد: سه سال پیش ایران یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی آرکیو170 را به غنیمت گرفت و بلافاصله ساخت نمونه آن توسط متخصصان ما در هوافضای سپاه پاسداران از طریق مهندسی معکوس در دستور کار قرار گرفت و نهایتا نمونه ایرانی آن ساخته شد و به پرواز درآمد همانطور که همه در تلویزیون دیدیم.

آیت الله موحدی کرمانی یادآور شد: ساخت نمونه ایرانی این پهپاد ضربه‌ای سخت بر پیکره آمریکایی‌ها بود و به قول فرمانده هوافضای سپاه پاسداران سکته ناقص آمریکایی‌ها را کامل کرد. البته این هواپیما نواقصی را به خصوص در بخش رادارگریزی داشت که به شکار نیروهای ایرانی درآمد که این نقص در نمونه ایرانی آن برطرف شده است طبق اظهارات مسئولان سپاه 4 نمونه این آرکیو در ماه‌های آینده ساخته می‌شود و تولید انبوه آن نیز محقق خواهد شد.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به علم و دانش گفت: بیخود نیست که رهبری به علم و دانش بسیار تأکید می‌کند و مرحبا به این عزیزان، آمریکایی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات این پهپاد نیستند اما اکنون با بهت و حیرت قدرت ایران را نظاره می‌کنند.
خطیب نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به توانمندی ایران در ساخت موشک بالستیک سجیل تصریح کرد: این موشکل می‌تواند تمام نقاط اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی را در منطقه مورد هدف قرار دهد و آنها را با خاک یکسان کند. بنابراین هیچ مرکزی از مراکز اتمی و موشکی اسرائیل از موشک‌های ایران در امان نیست و مراکز اتمی اسرائیل و پایگاه‌هیا موشکی آن که پنهان شده است در معرض موشک‌های پرقدرت، پرسرعت و مهیب ایرانی است، سقف آهنین اسرائیل هم قابلیت دفاع در برابر موشک‌های ایرانی را ندارد که باید خدارا شکر کرد که به برکت انقلاب اسلامی عزت این مملکت روز به روز افزوده می‌شود.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این نمونه از موشک‌ها گفت: این موشک‌ها مدتی پس از پرتاب از زمین از جو خارج می‌شوند و با سرعتی 16 برابر سرعت سوت به سوی هدف می‌رود که هیچ قدرت دفاعی توان دیدن آن را ندارد. چه به رسد به اینکه آن را مورد هدف قرار دهد.
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همه این ابزارها فقط برای دفاع است و نقش بازدارندگی و دفاع برای ایران دارد زیرا دفاع هم حق مسلم نه هر کشور بلکه هر انسانی است و اگر اسرائیل روزی دیوانه شود و فکر تجاوز به ایران را داشته باشد با موشک‌های بالستیک سجیل که توان برد دو هزار کیلومتری را دارند در حالی که فاصله ما با اسرائیل یک هزار کیلومتر است اگر چنین فکر غلطی را داشته باشند و بخواهد به ایران حمله کند همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: بنابراین با زبان تهدید و زور با کشوری مانند ایران کاری احمقانه است هیچ راهی برای طرف مقابل جز مذاکره منطقی در فضای احترام وجود ندارد و ایران حتی یک قدم از توسعه و غنی سازی اورانیوم عقب نشینی نمی‌کند و از حق مسلم خود در دستیابی به انرژی اتمی عقب نشینی نخواهد کرد.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: همه مردم ایران به حفظ حقوق مسلم خود و پیشرفت انرژی هسته‌ای اعتقاد و اراده جدی دارند که این اراده در هیئت مذاکره کننده متبلور است. این اراده را می‌توان از زبان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی شنید که گفت: من شخصا با 1+5 صحبت کردم که آنها متقاعد کنم تا ایرانی‌ها را از غنی سازی منصرف و وادار به تعطیلی رأکتور آب سنگین کنند اما آنها گفتند چنین چیزی ممکن نیست.
وی در ادامه خطاب به اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما به جای نامه نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد، نه اینکه هنوز مرکب نامه‌اش خشک نشده است دستور تمدید وضعیت اضطراری ایران را صادر می‌کند آمریکا می‌داند حتی در مقابله با داعش هم نمی‌تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: یک هفته نامه آمریکایی اخیرا اظهار کرده است که امریکا بدون کمک ایران نمی‌تواند مقابل داعش بایستد و نیاز به ایران دارد.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اوباما گفته است تحریم‌ها ایران را برسر میز مذاکره آورده است یادآور شد: ایران حاضر به مذاکره شد تا به شما و دنیا بفماند که شما دروغ می‌گویید ثابت کند با بلوکه کردن دارایی‌هایش شما خائن و با تحریم‌های ظالمانه ظالم هستید و به دنیا ثابت کند ما اهل منطق و خواهان صلح جهانی هستیم.
وی با بیان اینکه اوباما و کری گفته‌اند که عدم توافق بهتر از توافق بد است افزود: ما هم می‌گوییم عدم توافق بهتر از پذیرش زور، قلدری و تحمل پیشنهادهای ظالمانه آمریکایی است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اظهارات اخیر احمد شهید و گزارش او در مورد ایران گفت: احمد شهید اگر دنبال پرونده حقوق بشر است همکارانش را به غزه ببرد که ببینند رژیم صهیونیستی چه برسر مردم مظلوم غزه آورده است به سوریه بروند و پای سخن دختران دبستانی سوریه بنشینند و ببینند که دوستان آنها چه برسر هم دبستانی‌های آنها آوردند. به عراق بروند و از سر و دستهای بریده شده گزارش تهیه کنند.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    27 2
    لطفا یه خودروی با کیفیت و با استانداردهای جهانی بسازین تا کلا سنکوب کنه