خطیب جمعه تهران: ماهم مثل آمریکا معتقدیم عدم توافق بهتراز توافق بد است/ تشکر از وزیر بهداشت

موحدی کرمانی می گوید اوباما به جای نامه‌نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه هنوز مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید تحریم‌های اضطراری را صادر کند.

به گزارش نسیم، آیت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه آنچه در کربلا پیروز شد شخص نبود بلکه مکتب و فرهنگ حسینی بود اظهار داشت: برخی هستند که عزاداری می‌کنند و امام حسین(ع) را هم دوست دارند ولی از طرفی با مکتب امام حسین(ع) می‌جنگند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سلامت و همچنین انتصاب رئیس جدید سازمان صدا و سیما گفت: از وزیر بهداشت نسبت به اجرای مرحله سوم طرح سلامت و حذف «زیر میزی» تشکر می‌کنم. از زحمات ده ساله مهندس ضرغامی هم تشکر می‌کنم و برای آقای سرافراز آرزوی موفقیت و عمل به توصیه های رهبری را دارم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ساخت RQ170 ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: سه سال قبل ایران یک فروند پهپاد آمریکایی را به غنیمت گرفت و بلافاصله ساخت این پهپاد توسط متخصصان در سپاه پاسداران به وسیله مهندسی معکوس در دستور کار قرار گفت و نهایتا ساخته شد و به پرواز درآمد.

وی ساخت این پهپاد بوسیله مهندسی معکوس را ضربه سختی بر پیکر آمریکا دانست و گفت: این اتفاق سکته ناقص آمریکایی‌ها را کامل کرد؛ البته پهپاد آمریکایی نواقصی داشت که آن هم نقص در سیستم راداری آن بود که آن هم توسط متخصصان ما برطرف شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها با تمام بهت و حیرت تکنولوژی ایرانی‌ها را دیدند، به موشک بالستیک سجیل اشاره کرد و افزود: موشک بالستیک «سجیل» امروز می‌تواند تمام نقاط اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا را بزند و با خاک یکسان کند. با وجود این موشک هیچ مرکزی از مراکز اتمی اسرائیل از موشک‌های ایرانی در امان نیست و مراکز موشکی صهیونیست‌ها در تیررس موشک‌های مهیب ایرانی قرار دارد. سقف آهنین اسرائیل هم قابلیت دفاع در قبال موشک‌های ما را ندارد.

امام جمعه موقت تهران تمام این تجهیزات نظامی را صرفا برای دفاع و بازدارندگی دانست و تاکید کرد: اگر اسرائیل روزی دیوانه شود و فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند، ایران با موشک‌های بالستیک سجیل بنا بر قول رهبری تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی افزود: با زبان تهدید و زور با کشوری چون ایران صحبت کردن کاری احمقانه است و کاری جز مذاکره منطقی از سوی طرف مقابل با ایران وجود ندارد و ایران هم در مذاکرات یک قدم از غنی‌سازی اورانیوم عقب نشینی نخواهد کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه تمام مردم ایران بر حفظ حقوق خود و پیشبرد دستاوردهای هسته‌ای اراده‌ای جدی دارند گفت: این اراده در تیم هسته‌ای نیز متبلور است.

وی به سخنان اخیر یک یک مقام اسرائیلی اشاره کرد و گفت: این مقام صهیونیست گفته «من به ۱+۵ گفتم ایران را به تعطیلی رآکتور آب سنگین مجاب کنند ولی آن‌ها گفتند چنین چیزی ممکن نیست»

امام جمعه موقت تهران همچنین خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: اوباما به جای نامه‌نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه هنوز مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید تحریم‌های اضطراری علیه ایران را صادر کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکا بدون ایران نمی‌تواند در منطقه بر داعش غلبه کند خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ایران حاضر به مذاکره شد تا به شما بفهماند که شما دروغ می‌گویید و ثابت کند با بلوکه کردن دارایی‌های ما ظالم هستید و همچنین به دنیا ثابت کند ما اهل منطق و صلح جهانی هستیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خصوص توافق هسته‌ای با غرب نیز تاکید کرد: ما هم مثل آمریکایی‌ها معتقدیم عدم توفق بهتر از یک توافق بد و همچنین پذیرش زور و قلدری آمریکا است.

آیت‌الله موحدی کرمانی به اعضای گروه ۱+۵ نیز گفت: شما نباید به سخنان رژیم کودک کش اسرائیل اعتنا کنید. احمد شهید اگر به دنبال پرونده حقوق بشر است به غزه برود و ببینید چه بر سر مردم فلسطین آمده است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تحولات بحرین نیز خاطر نشان کرد: به مردم بحرین توصیه می‌کنیم در انتخابات نمایشی پارلمانی شرکت نکنید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    76 5
    اگه توافق نشه امریکا نابود میشه.باید ریال بخرن ده دلار.
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    50 12
    اصلا عدم توافق بهتر از همه است. حالا چه توافق از نوع خوبش باشد و چه از نوع بدش.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    59 7
    بدون شرح: "البته پهپاد آمریکایی نواقصی داشت که آن هم نقص در سیستم راداری آن بود که آن هم توسط متخصصان ما برطرف شد"
  • حمید IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    66 9
    البته شما و دوستان و همفکرهایتان اعتقاد دارید کلأ توافقی نشود بهتر است.چه خوب باشد ، چه بد.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    45 6
    البته پهپاد آمریکایی نواقصی داشت که آن هم نقص در سیستم راداری آن بود که آن هم توسط متخصصان ما برطرف شد
  • سامان A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    28 2
    خدا را شکر بلاخره در یک مورد با امریکا توافق دارید.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    24 1
    خبرانلاين از نظر درج كامنت واقعا ممتازه. با اينحال كاش يه مقدار درجه تحمل ثبت كامنت رو بالاتر مي بردين تا بشه كامنت هاي مردمي تري بخصوص راجع به اينگونه افاضات درج بشه