ایرنا نوشت:

وزیر کشور گفت: احیا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لازم بود چرا که کشور نمی‌تواند فاقد مغز متفکر باشد.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان‌ها به دلیل نیاز به مرکز برنامه‌ریزی و کانون فکر و توسعه این سازمان باید احیا شود.

وی گفت: سرعت کار، اقتدار استاندار و توانمندی استان باید در احیا دوباره سازمان در استان‌ها مد نظر باشد، از این رو در شورای عالی مقرر شد نحوه ادغام و استانی شدن این سازمان با حضور پنج استاندار و معاونان مربوطه تشکیل و به گونه‌ای طراحی شود که به عنوان مغز متفکر در کنار مدیریت استان قرار گیرد.

وی در خصوص تاخیر در بهره‌برداری از مترو، اظهار کرد: در دولت قبل سفارش خرید برای ۳۶۵ واگن از چین داده شده بود که به دلیل تحریم‌های پولی و واریز نشدن مبلغ، مقرر شد از محل موجودی ایران در این کشور از قبال فروش نفت این هزینه‌ها پرداخت شود.

رحمانی فضلی افزود: برای تامین هزینه ریالی نیز وزارت کشور به بانک مرکزی تعهد داد و بانک ملی به عنوان بانک عامل این مبلغ را در اختیار چین قرار داد.

وی همچنین در خصوص بازدیدش از مراکز نگهداری معتادان در تبریز گفت: زمانی که دیدم جوان ایرانی به دلیل اعتیاد در این مراکز بستری است، متاسف شدم.

وی گفت: دولت در این موضوع در کنار استان‌ها خواهد بود، اما مردم باید همکاری کنند تا ریشه این بلای خانمان سوز خشکانده شود.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز به دعوت قوه قضاییه و برای شرکت در همایش دادستان‌های کل کشور به شهر تبریز سفر کرده است.

وی در این سفر در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در تبریز شرکت کرد و امشب در جلسه فرمانداران استان حضور خواهد یافت.

سفر وزیر کشور به تبریز یک روزه اعلام شده است.

این سومین سفر وزیر کشور بعد از آغاز به کار دولت یازدهم به تبریز است.

رحمانی فضلی پیش از این و در آبان ماه سال ۹۲ برای شرکت در آیین معارفه اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و ۲۲ بهمن ماه همان سال برای حضور در راهپیمایی مردم تبریز به این شهر سفر کرده بود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    2 11
    یک سازمان تتشریفاتی برای چند شغله ها ویک هزیینه بیخودی چون در جامعه فععلیی ما که فساد اداریبیداد میکند سازمان مدیریت نمی تتواند کا رایی داشته باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مغز متفکر لابد با انتقال کارکنان متفکر معاونتهای برنامه ریزی و تحول انسانی استانداری