وزیر کار: باید تلاش کنیم شعار کار از خانه تا کارخانه نهادینه شود/ رکود انباشته در جامعه داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید با اعتقاد براینکه به تنهایی قادر بر حل مسایل نیست نیازمند است با همه نهادها به خصوص نهادهایی که حالت میانجی دولت با آحاد مردم را دارند مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر علی ربیعی روز پنجشنبه در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: من معتقدم آنچه امروز می‌خواهیم تفاهم کنیم و به عنوان یک اعتقاد دینی و ملی به آن پای‌بند باشیم این است که همه نهادها عامل رشد و توسعه منطقه و کشور باشیم.

وی افزود: وظیفه مهمی که نهادهای مردمی به اعتقاد من دارند آگاه‌سازی تصمیم‌گیران، تصمیم‌گیری بهتر و منطقی کردن نیازهایی است که یک بحث جدی در بحث‌های میانجی دارد.

ربیعی خاطرنشان کرد: شوراها یک نهاد هستند که سهمی در امور تصمیم‌گیری و سهمی هم در اجرا دارند و دولت باید در رابطه‌های خود تنگاتنگ‌ترین ارتباط را با شوراها تامین کند.

ربیعی ادامه داد: هیچکس به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را چه در عرصه بین‌الملل و چه در عرصه مشکلات مردمی حل و فصل کند به نحوی که جامعه به پویایی برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت به دنبال فزایندگی است و این نیازمند همکاری همگان است گفت: شوراها در این موضوع در صف اول قرار دارند و علاوه بر ریشه دینی که دارند اداره جامعه بدون شوراها عملی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم روستاها خالی از جمعیت شوند گفت: متاسفانه در سیستان و بلوچستان فقط ۳۰ درصد پوشش بیمه‌ای داریم که برای این مشکلات به شوراها نیاز داریم.

ربیعی با اشاره به اینکه جامعه ما باید به جامعه تولیدمحور تبدیل شود گفت: جامعه تولید محور جامعه‌ای است که همه ارکان جامعه باید به فکر تولید باشند حتی با کارگاه‌های ۵ و یا ۱۰ نفره؛ و شوراها در این زمینه بسیار می‌توانند کمک کننده و موثر باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش حمایت‌های این وزارت خانه از تعاونی‌ها گفت: درصدد هستیم با ارائه تسهیلات بیشتر به تعاونی‌ها جامعه را به سمت پویاترشدن حرکت دهیم.

وی افزود: شوراها می‌توانند در پویایی جامعه نقش بی بدیلی ایفا کنند و قرارگرفتن آن‌ها در کنار دولت می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

ربیعی گفت: نسبت به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده آن طور که باید موفق عمل نکرده‌ایم و هم اکنون شاهد ایجاد رکودی انباشته در جامعه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حاشیه‌نشینی‌ها را یکی از معضلات اساسی پیش روی جامعه امروز عنوان کرد و گفت: حاشیه‌نشینی‌ها اکنون به معضلی جدی تبدیل شده که برای کنترل آن نیازمند کمک‌های هرچه بیشتر شوراها هستیم.

ربیعی با بیان اینکه جامعه ایران باید به سمت تولید محوری حرکت کند گفت: باید تلاش کنیم شعار کار از خانه تا کارخانه نهادینه شود تا جامعه به سمت پویاتر شدن حرکت کند.

وی از افزایش حمایت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعاونی‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: روح و فرهنگ تعاون با وجود اینکه بنیان گذاران جمهوری اسلامی ایران به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند اکنون در کشور کمرنگ شده و مسوولان تلاش می‌کنند اقدامات اساسی را برای تقویت تعاونی‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

ربیعی با اشاره به وضعیت مشاغل کوچک در کشور اظهارکرد: درحال حاضر ۹۶ درصد از مشاغل کشور شغل‌های کوچک هستند و در تمام جوامع نیز پویایی کشورها با مشاغل کوچک میسر شده است.

وی خواستار افزایش کمک‌های شوراها برای کنترل وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل شد و گفت: در بسیاری از موارد همچون بهبود شرایط کودکان بازمانده از تحصیل، کنترل وضعیت سالمندی و حمایت‌های هرچه بیشتر از خانواده‌های دارای فرزندان معلول می‌توان از کمک‌های شوراها بهره مند شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    3 0
    شما اول جلوی قاچاق رو بگیرید بعد به فکر تولید باشید وقتی یه نفر تولیدی راه میندازه همون جنس با نصف قیمت قاچاق میاد مجبور تولیدیو ببنده اول چاه رو بکنید بعد مناره رو علم کنید