فارس نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اینکه طبق اصل ۷۷ قانون اساسی هر توافقی باید به تصویب مجلس برسد، گفت: اگر در توافق نهایی1+5 بحث پروتکل الحاقی بخشی از مسئله باشد، ورود مجلس به این مبحث الزامی است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز پنجشنبه در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافت.

بروجردی درباره لزوم به تصویب رسیدن مصوبات مذاکرات و برخی مخالفت‌ها در دولت، اظهار داشت: طبق اصل 77 قانون اساسی هرگونه موافقتنامه یا قرارداد با طرف خارجی باید به مجلس شورای اسلامی بیاید و هر توافقی ذیل این اصل باید به تصویب مجلس برسد.

بروجردی ادامه داد: مجلس هفتم در زمانی که دولت به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می‌کرد ورود پیدا کرد و جلوی آن را گرفتیم و از این به بعد هم اگر در توافق نهایی بحث پروتکل الحاقی بخشی از مسئله باشد، ورود مجلس به این مبحث الزامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی کشورمان درباره سخنان اخیر اوباما و تمدید وضعیت اضطراری ایران و تاثیر این موضوع بر مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد: لابی صهیونیستی که نقش اساسی در پیروزی روسای جمهور آمریکا ایفا کرده است و برخی از کشورهای عربی پیوسته در این روند نقش مخربی ایفا کرده‌اند از این رو باید بین خواست رئیس‌جمهور و دولت آمریکا برای توافق و خاکریز‌هایی که مقابل آنها به عنوان مانع وجود دارد، تفاوت قائل شد.

وی تاکید کرد: ما تصمیم خود را گرفته‌ایم و در حال حاضر این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد چرا که شورای عالی امنیت ملی چارچوب‌های را مشخص کرده است و تیم مذاکره‌کننده نیز در این چارچوب حرکت کرده و انصافا نیز با صلابت و جدیت مذاکره می‌کنند و از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهند آمد.

بروجردی درباره اظهار‌نظر آمریکا مبنی بر اینکه توافق با ایران باید به تصویب کنگره برسد، خاطرنشان کرد: جمهوریخواهان در آمریکا یک سنگر جلو آمده و سنای آمریکا را در دست گرفته‌اند و طبیعی است که با همین قدرت پیش بروند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره وضعیت مذاکرات یادآور شد: به نظر بنده هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بستگی به مذاکرات آینده وین دارد و آمریکا به خوبی می‌داند که وضعیت ایران در منطقه و نقش جمهوری اسلامی در مواجهه با تروریسم داعش به چه میزان اهمیت دارد از این رو یکی از نکاتی که مشوق آنهاست همین نکته است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =