۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹

تسنیم نوشت:

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش نسبت به تحقق آشتی با جنبش فتح و تکمیل تمامی پرونده های مرتبط با آن حریص است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» طی اظهارات مطبوعاتی تاکید کرد که حماس برای تحقق و تکمیل آشتی مصمم است و ما امیدوار هستیم که بقیه پرونده‌ها نیز که اخیرا درباره آن توافق شده است، به سرانجام برسد.

وی افزود: ما نسبت به تحقق آشتی مُصر هستیم و هرگز اجازه نمی دهیم هیچ چیزی در برابر آشتی مانع ایجاد کند و امیدوار هستیم که اجرای همه پرونده ها در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

این اظهارات هنیه در حالی است که اخیرا به دنبال انفجار منازل تعدادی از رهبران جنبش فتح در غزه، تنش و اتهام زنی دو جنبش بیشتر شده است.

در همین راستا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته طی اظهاراتی به مناسبت سالروز درگذشت یاسر عرفات رئیس سابق این تشکیلات، حماس را مسئول انفجار منازل رهبران فتح دانست.

این در حالی است که دو جنبش فتح و حماس پس از گذشت حدود 7 سال از اختلافات داخلی و دودستگی بین این دو جنبش، در آوریل 2014 توافقنامه آشتی را که در آن بر پایان دادن به دودستگی فلسطینیان و تشکیل دولت توافق ملی به مدت 6 ماه و پس از آن برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی تاکید شده است، امضا کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =