عارف: برای معرفی وزیر علوم با من رایزنی نشده/ تفکر اصلاح طلبی با تفکر اعتدال گرایی پیوند خوبی داشت

محمدرضا عارف، فعال سیاسی و معاون سابق رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، به خبرآنلاین درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پاسخ داد.

عارف درحاشيه بازديد از غرفه خبرآنلاين ودر واکنش به معرفی دکتر دانش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درباره معرفی او با من رایزنی نشده است، ولی شخصا دکتر دانش را قبول دارم. زیرا او سابقه معاونت و قائم مقامی وزارت علوم را در کارنامه دارد و از مدیران باسابقه وزارت علوم است.

او درباره این چهره علمی توضیح داد: به نظر می رسد دولت گزینه درست و بجایی را برای تصدی وزارت علوم مشخص کرده است که بتواند این بار از مجلس شورای اسلامی رای لازم را بیاورد. ما هم از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه ساز پیشرفت علمی کگشور شود.

عارف همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: شاهد بودیم در انتخابات گذشته، تفکر اصلاح طلبی با تفکر اعتدال گرایی پیوند خوبی داشت و همچنین می دانیم در صورتی که اصلاح طلبان مجال حضور در عرصه های سیاسی کشور را داشته باشند، مردم به آنان استقبال خوبی خواهند کرد. لذا امیدواریم در مجلس آینده هم این پیوند را شاهد باشیم.

این چهره سیاسی-علمی درباره روند مذاکرات هسته ای هم گفت: طبق قانون اساسی، مقام معظم رهبری، سیاستها و جهتگیری کلی نظام را تعیین می کند. لذا هر دولت و هیاتی که برای مذاکرات هسته ای اعزام می شود، باید طبق نظر ایشان عمل کند. به نظر می رسد عملکرد هیات مذاکره کننده درباره عدم عدول از خطوط قرمز نظام، بجا بوده است.

 

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =