مایلی خواسته تا دایی از او عذر بخواهد؟/ حاجی به حکم قانون باید تا شنبه اوین را ترک کند!

محمد مایلی کهن با رضایت علی دایی تا شنبه باید زندان اوین را ترک کند اما مربی اسبق تیم ملی می گوید این خیال را ندارد و می خواهد تا پایان محکومیتش در زندان بماند.

کاوه علی اسماعیلی: این یکی دیگر هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد که مردی تصمیم بگیرد اجرائیه حکم علیه خود را به صورت کامل پیگیری کند. محمد مایلی کهن اگرچه توانست با رفتارش برای تمکین از قانون کاری کاند تا دایی بر اثر فشار افکار عمومی برای زندانی کردن مربی و بزرگترش برود و رضایت بدهد اما او هنوز می خواهد در اوین بماند و کتاب خاطراتش را بنویسد. حالا او دست پیش را گرفته و می گوید بیرون نمی آید اگرچه قوانین می گویند تا 48 ساعت دیگر مایلی کهن باید زندان را ترک کند. این پرونده اما اینجا تمام شده؟ حالا نزدیکان به مایلی کهن و آنها که برای دیدارش رفته اند به طور ضمنی می کویند حاجی خواسته تا دایی ، این شاگرد سابقش از او عذر بخواهد تا همه چیز تمام شود. رحفی که البته رسمی کسی نقل نکرده اما شایعه اش همه جا پیچیده و علی پروین هم درباره اش بعد از دیدار با مایلی گفته بود:« دایی برای این کارش بهتر است عذرخواهی کند.»

دست بزنید به دستم
این بار محمد مایلی کهن به سیم آخر زد و صبح سه شنبه به دادگاه رفت تا حکم علیه خود را اجرا کند و به زندان بیفتد. حتی حاضران در محل دادگاه ارک شهادت می دهند که مایلی کهن چند بار از سربازان کلانتری خواست به دستش دستبند بزنند تا همه چیز حالت قانونی به خود بگیرد.

حاجی اهل عذرخواهی نیست
بقیه ماجرا را حتما می دانید. مایلی کهن یک مسواک، یک خمیر دندان، تعدادی قرص و کپسول و یک کوله بار پر از عصبانیت و جنجال را با خود برداشت و با حکم دادگاه به زندان اوین رفت. از سوی دیگر علی دایی و دوستانش که مثل تمام اهالی فوتبال از تصمیم یکباره مایلی کهن شوکه شده بودند، در ابتدا دستِ پیش را گرفتند و گفتند: «امکان ندارد رضایت دهیم مگر اینکه او بیاید و عذرخواهی کند.» و صدالبته مایلی کهن اهل عذرخواهی از دایی نیست.

تلاش ها آغاز شد
در عین ناباوری، محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه شب را در زندان سپری کرد اما از صبح چهارشنبه تلاش ها برای نجات حاجی مایلی از زندان جدی شد. یاران نزدیکش محمد خاکپور و ناصر فریادشیران مقابل اوین بودند که علی پروین، حمید استیلی، هادی طباطبایی و دیگران نیز آمدند. تماس های تلفنی و پیامکی با علی دایی جهت بخشش مایلی کهن از یک سو و مصاحبه پیشکسوتان و مسئولان فوتبال ایران از طرف دیگر فشار بر روی شاکی این پرونده را صدبرابر کرد اما دایی فقط منتظر یک اتفاق بود؛ «شنیدن جمله: عذرمی خواهم آقای دایی، از زبان محمد مایلی کهن.»

آقای گل بخشید اما...
ساعت کار ادارات تقریبا در روز چهارشنبه به اتمام رسیده بود که بالاخره علی دایی با انتشار یک بیانیه اعلام کرد از شکایت خود صرفنظر کرده و به این خاطر که نوه های مایلی کهن از نعمت حضور پدربزرگ شان بی نصیب نمانند، پرونده را با رضایت خود مختومه کرد ولی این پایان ماجرا نبود زیرا براساس یکی از مواد قانون مجازات اسلامی پس از آنکه یک شاکی از شکایت خود اعلام رضایت می‌کند درخواست محکوم مبنی بر استفاده از تخفیف مجازات به دادگاه بدوی ارائه می‌شود. قاضی صادر کننده رأی اولیه با توجه به اعلام رضایت شاکی و همچنین درخواست محکوم مبنی بر استفاده از تخفیف مجازات مجددا رأی بر بهره‌مندی محکوم از تخفیف مجازات را صادر می‌کند. در ان زمان است که حکم صادر شده به زندان و واحد اجرای احکام ابلاغ شده و محکوم می‌تواند از زندان آزاد شود.

آش شور شد
دایی که پس از دادن رضایت از این شکایت، حسابی از خودش هم راضی به نظر می رسید، با همان ژست خیرخواهانه مشغول رتق و فتق کارهایش بود که به یکباره خبر عجیب دیگری شنید. اطرافیان مایلی کهن که مثل خودش اهل حاشیه و جنجال هستند از دایی خواستند شکایتش را پس بگیرد چون مایلی کهن با «عشق» به زندان رفت و می خواهد بدون اینکه از کسی عذرخواهی کند تا اتمام دوره محکومیتش در زندان بماند! در این ماجرا بی شک هم دایی بیش از اندازه لجبازی کرد و هم استادش، محمد مایلی کهن.

شایعه خنده دار
در همین حین بود که یک خبر عجیب تر به بیرون درز کرد؛ به جای اینکه علی دایی خواهان عذرخواهی مایلی کهن باشد، شایعه شد مایلی کهن اعلام کرده تا زمانی که دایی بابت به زندان انداختن من باید عذرخواهی کند! این شایعه واقعا خنده دار است گرچه هیچ کدام از دوستان نزدیک مایلی کهن در این مورد صحبت نکردند اما اگر این شایعه واقعیت داشته باشد واقعا هر کسی را به خنده وادار می کند.

تکلیف چیست؟
عسگری پیش بین وکیل علی دایی در مصاحبه ای اعلام کرده برای طی روال قانونی آزاد شدن محمد مایلی کهن از زندان، باید تا عصر روز شنبه صبر کرد. مایلی کهن تا روز شنبه 24 آبان ماه باید در زندان بماند اما پس از آن و با توجه به رضایت شاکی می تواند از زندان خارج شود. اما این فقط یک سوی ماجراست، حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شخص مایلی کهن هم چنین خواسته ای دارد و عصر روز شنبه زندان اوین را ترک می کند یا لجبازی طرفین، روال پرونده و اتفاقات را به سمت دیگری می برد؟


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =