ایسنا نوشت:

 برخی مسئولان کرد در عراق اعلام کردند که به دنبال انتشار خبر زخمی شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش، اعضای این گروه دچار دستپاچگی شده و این مساله بر روحیه آنها تاثیر زیادی گذاشته است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "سعید مموزینی"، یک مسوول کرد عراقی اعلام کرد: خبر زخمی شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش تاثیر بسیار زیادی بر روحیه اعضای این گروه در موصل گذاشته است و این مساله موجب فرار تعداد زیادی از آنها و فروپاشی کامل روحیه دیگر اعضای داعش شده است.

وی افزود: گروه داعش برای دومین روز متوالی به بازداشت‌های خود از اعضای این گروه و همچنین برخی غیرنظامیان در موصل ادامه داده و اعضای این گروه به شکلی گسترده در داخل موصل مستقر شده‌اند و ایست‌هایی را برای یافتن فراری‌های خود ایجاد کرده‌اند.

به گفته مموزینی، طی ماه کنونی بیش از 200 تن از اعضای داعش فرار کرده و حدود 50 تن از آنها که در حین فرار بازداشت شده بودند، اعدام شدند.

وی گفت: اعضای داعش چند تن از رهبران ترکمن خود را به دلیل پایین آوردن پرچم داعش در اماکن خود به خاطر ترس از هدف قرار گرفتن توسط جنگنده‌های ائتلاف بازداشت کرد و پس از کشته شدن تعداد زیادی از اعضا و رهبرانش سعی می‌کند با زور و اجبار از شهروندان موصلی برای جنگ استفاده کند.

غیاث سورجی، عضو مرکز اتحاد میهنی کردستان نیز گفت: اوضاع امنیتی موصل در مقایسه با قبل دچار تنش بیشتری شده است و عملیات مسلحانه‌ای برای هدف قرار دادن اعضای داعش توسط گردان‌های آزادی موصل وجود دارد.

وی افزود: موصل در اوضاع اقتصادی سختی به سر می‌برد و با کمبود مواد غذایی و سوخت مواجه شده است.

یکی از مسوولان در موصل نیز گفت: به دنبال اعلام خبر زخمی شدن ابوبکر البغدادی، اعضای داعش دچار دستپاچگی شده‌اند و داعش به اعضای خود در موصل دستور داده بود تا از داخل این شهر عقب‌نشینی کرده و به مناطق جنوب بروند.

وزارت کشور عراق اخیرا اعلام کرد که ابوبکر البغدادی در حمله جنگنده‌های عراقی در منطقه القائم در غرب الانبار زخمی شد اما پیش از این اعلام شده بود که البغدادی در حمله جنگنده‌های ائتلاف زخمی شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    یادمه پوتین میگفت حمله اعتلاف علیه داعش بی تاثیر است. انشائالله روزی هم پوتین به درک واصل بشه که در روزهای تحریم نهایت سوئ استفاده را از اقتصاد ما کرد.
  • جواد A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 18
    نمی دانم چرا بعضی ها این گونه اظهار نظر میکنند. همان گروههای غربی وتفکراتی که پوتین وروسیه را برعلیه ما نشان می دهند در حالی که اینطور نیست وبعد از فروپاشی شوروی سابق این کشور از روحیه استکباری خود دست بر داشته و خصوصا با ایران روابط خوبی دارد.البته مسلم است در موقعیت هایی که نصیبش می شود به بهترین وجه برای مردم کشورش بهره می برد که در عرف بین المللی این یک امر طبیعی است .