تظاهر کنندگان مکزیکی روز سه شنبه در تظاهرات تازه ای بعد از اعلام احتمال کشتار 43 دانشجو توسط شبکه های جنایی، مقر حزب حاکم را در ایالت گوئره‌رو در جنوب مکزیک آتش زدند.

نا آرامی و خشونت از زمانی آغاز شد که  وزارت دادگستری مکزیک اعلام کرد 43 دانشجوی ناپدید شده در بیست و ششم سپتامبر احتمالا توسط اعضای سازمانی جنایی که برخی از آنها اعتراف کرده اند، قتل عام شده اند، به طور مرتب تظاهرات اعتراضی در مکزیک برگزار می شود.

بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شدند که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این نوجوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

براساس گزارشات پلیس مکزیک جمعه هفته گذشته سه نفر از اعضای یک باند خلافکار ایالت «گررو» دستگیر شدند‌ که گویی در حادثه ناپدید شدن 43 دانش‌آموزان دست داشته‌اند.

به گفته دادستان کل این کشور دولت مکزیک در تلاش است هرچه سریع‌تر این پرونده را به پایان برساند.

منبع: رویترز

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 1
    کاشکی دست اندرکاران سریال زیبا و بینظیر و به یاد ماندنی و خیلی چیزهای خوب دیگه : سنگدل هم شامل خشم این تظاهر کنندگان میشدند ؟؟؟