۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵

ایرنا نوشت:

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، انتونی بلینکن دستیار خود را برای تصدی پست قائم مقامی وزارت خارجه این کشور و جایگزین ویلیام برنز معرفی کرد.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی 'هیل' ، بلینکن پنجاه و دوساله در صورت تایید مجلس سنا قائم مقام و فرد شماره 2 وزارت خارجه آمریکا و جایگزین ویلیام برنز دیپلمات کهنه کار آمریکایی می شود.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز بلینکن یکی از معماران سیاست دولت اوباما در مبارزه با داعش بوده است و نقش مهمی در پشت پرده مذاکرات با ایران دارد.

این روزنامه همچنین نوشته است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر خواستار انتصاب وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکادر گروه 1+5 با ایران ، به عنوان قائم مقام وزارت خارجه شده بود.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما با استقبال از این انتخاب گفت که بلینکن در بالاترین سطوح دولت آمریکا طی دو دهه گذشته حضور داشته است.

بر اساس گزارش ها ،بلینکن از سال 1993 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته است و از کارکنان کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا آمریکا بود.

بلینکن از سال 2013 دستیار رییس جمهوری آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی وی بوده است؛ عضویت در اندیشکده مرکز امنیت آمریکای نو از دیگر سوابق کاری او به شمار می آید.

ویلیام برنز که بلینکن جایگزین وی خواهد شد دیپلمات کهنه کار آمریکایی است که به درخواست رییس جمهوری آمریکا بازنشستگی خود را تا پایان ماه نوامبر (اواسط آبان) به تعویق انداخت تا همچنان در مذاکرات با ایران حضور داشته باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =