آیا مسئولان هندی به جای جلوگیری از رشد بسیار زیاد جمعیت میلیاردی خود، در حال کم کردن هدفمند زنان روستایی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این سئوالیست که با اقدامات غیر بهداشتی در روستاها در ذهن فعالان حقوق زنان در هند نقش بسته است

به تازگی برنامه‌ای رایگان و ملی از طرف وزارت بهداشت و درمان هندوستان به عموم مردم عمدتاً فقیر و روستایی این کشور معرفی شد که طی آن می‌توانستند زنان خود را عقیم کنند اما حدود 80 زن هندی پس از اولین مراحل عمل جراحی عقیم‌سازی با بیماری‌های مختلفی روبرو شدند که در نهایت 8 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

به گزارش یورو نیوزآلودگی آلات و تجهیزات پزشکی اتاق های عمل صحرایی جان ده زن در مرکز هند را گرفت و نزدیک به ده تن دیگر را در شرایط بسیار بدی قرار داد.

این زنان در کمپ های دولتی که برای عقیم کردن زنان برپا شده بود مورد عمل جراحی قرار گرفتند و ظاهرا به دلیل عفونت های پس از عمل جانشان را از دست داده اند.

گفته می شود دلیل اصلی این موضوع عمل توده وار زنان در بیمارستان های دولتی است. مقامات محلی در همین زمینه مانع از کار سه جراح شدند. این جراحان تنها در یک روز نزدیک به ۸۳ زن را مورد عمل جراحی بستن لوله های تخمدان قرار داده اند.

رامشمورتیف، پزشک می گوید: «شرایط زنان وخیم است. فشار خون آنها بسیار پایین است. تلاش می کنیم تا آنها را شفا دهیم.

دلایل مرگ تنها پس از کالبدشکافی معلوم می شود. باید تحقیقاتی در این باره صورت گیرد.»

یکی از بستگان زنان بیمار می گوید: «آنها را عمل و سپس به حال خود رها کردند. اینجا مکانی غمگین و دردآور است. هیچ امکاناتی اینجا نداریم.»

نزدیکان و اعضای خانواده این زنان بیمار در مقابل بیمارستان دولتی چاتیسگار تحصن کرده اند و خواستار واکنش جدی مقامات دولتی هند شده اند.

یکی از مقامات درمانی منطقه بیلاسپور در هند به خبرنگاران گفت که این زنان با علائمی چون تب و حالت تهوع به بیمارستان مراجعه کرده بودند که متأسفانه هشت نفر از آنان مردند.

هم‌اکنون 64 زن در وضعیت وخیمی به سر می‌برند. وضعیت در منطقه به حدی بحرانی است که وابستگان زنان کشته شده و بیمار با خشم شدید به بیمارستان محل ریخته و آشوب به‌پا کرده‌اند. کیفیت و کمیت وسایل ایمنی و پزشکی نیز در این بیمارستان بسیار نگران‌کننده است. هندوستان یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دارد و پیش بینی میشود با ادامه این روند تا ده سال آینده چین را جا گذاشته و به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان بیش از یک میلیارد و چهارصد هزار نفر را در خود جای دهد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    22 2
    اگر دلیلش همونی باشه که شما نوشتید و یه همچین نیتی داشته باشن که خیلی نامردن
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    8 19
    فقط از رو همین 64 زن برا 1200000000 تیتر زدین و نسخه پیچیدین؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
      17 39
      64 نفر کمه استاد؟ حتما باید صد هزار نفر رو بکشن تا قضیه ثابت بشه؟ ضمن اینکه از این جنس اتفاقا در هند زیاد اتفاق میوفته و به بهانه مختلف زنها رو به کشتن می دن جادوگری خیانت و مهریه کم.....
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
      17 37
      شما احیانا از اونها نیستین که یکی بمیره می گن جهنم یه نون خور کمتر؟