ایسنا نوشت:

رییس مرکز آمار ایران از بهبود نرخ رشد جمعیت و اجرای کامل نظام جامع آمارهای ثبتی ایران تا نیمه سال 1395 خبر داد.

عادل آذر در حاشیه نشست تخصصی نظام جامعه ثبت‌های آماری ایران در رابطه با آخرین آمار از رشد جمعیت کشور اظهار کرد: آخرین آمار رسمی مربوط به سرشماری سال 1390 است، اما ساعت جمعیتی مرکز آمار تعداد حدود 78 میلیون نفری را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که عدد دقیقی از جمعیت کشور در دست نیست و باید منتظر نتیجه سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 باشیم، گفت: اما علائم موجود نشان می‌دهد که رشد جمعیت نسبت به نرخ 1.3 درصدی سال 1390 بهبود یافته است.

رییس مرکز آمار ایران خاطر نشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 نیز کاملا الکترونیکی و با سیستمی که برای سرشماری کشاورزی امسال به کار برده شد اجرایی می‌شود.

همه دستگاه‌ها به نظام ثبت آمار متصل شوند
آذر همچنین در این همایش با تاکید بر ضرورت استقرار کامل نظام جامع آمارهای ثبتی افزود: با تصویب این طرح در شورای عالی آمار قرار بر این است که عمده‌ی آن در سال 1394 اجرا شده و تا نیمه سال 1395 تکمیل شود.

رییس مرکز آمار ایران گفت: ما معتقدیم که آمار کشور تنها محدود به مرکز آمار نیست و باید نظام حرفه‌ای آمار شکل گرفته و مرکز آمار هم جزیی از آن باشد.

وی با بیان این‌که کل ارکان نظام باید لزوم استقرار نظام جامع ثبت‌های آماری را جدی بگیرند، بیان کرد: این در حالی است که در حال حاضر در فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی خلأ جدی و بزرگی در رابطه با آمار احساس می‌شود، اما نه این‌که آماری تولید نمی‌شود، بلکه یکسان نبوده و یکپارچه نشده است.

رییس مرکز آمار ایران با بیان این‌که مرکز آمار مانند آمپر اطلاعات ملی دولت است، بیان کرد: بنابراین اگر قرار است نظام اطلاع‌رسانی ما به‌طور ملی شکل بگیرد باید تمامی دستگاه‌ها همکاری کرده و خود را به این سیستم یکپارچه ملحق کند، چرا که ما در مرکز آمار نمی‌توانیم به تنهایی در چنین اقدام بزرگی موفق شویم.

آذر یادآور شد: با استقرار کامل نظام جامع ثبت‌های آماری ایران دیگر دستگاه‌ها به‌طور پراکنده عمل نکرده و گسیختگی آماری و جزیره‌ای بودن آن از بین می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: نظام جامع ثبت‌های آماری فعلا برای داخل کشور طراحی شده و به هیچ وجه در خارج از آن مستقر نیست.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    8 0
    از نظر شما بهبوده مردم رو با کسر خدمت سه ماهه و غیره گول نزنید وقتی امکانات برای بچه دار شدن مهیا نیست عالیجنابان