اشاره رئیس مجلس به نامه اوباما به سران ایران: کسی که قلدر است نامه فدایت شوم نمی نویسد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته ای با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای یک مشی عاقلانه ای را دنبال کرده و فضا را برای حل مسئله هسته ای ایجاد کرده است ولی طرف های غربی بازی در می آورند.

به گزارش خانه ملت، دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ارسال نامه از سوی اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای مقامات جمهوری اسلامی ایران افزود: طرف های غربی می خواهند این گونه القا کنند که ایران در حل مسئله هسته ای مشکل آفرینی می کند و اوباما نیز حرف های قلدر مابانه می زند اما کسی که آنقدر قلدر است، نامه فدایت شوم نمی نویسد.

وی ادامه داد: در مسئله منطقه ای هم ایران در مقابل تروریستها چه در سوریه و چه در عراق و چه در لبنان ایستاد و تبیین این موضوعات برای مردم وظیفه صدا و سیما است.

همچنين به گزارش مهر، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس رسانه ملی که در حال حاضر در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می‌شود در سخنانی که با طنز شروع شد، گفت: باز هم ما سخنران یکی از جلسات عجیب و غریب شدیم. اگر بگوییم صد حیف که آن رفت با آقایی که آمد چه کنیم. برعکسش را هم بگوییم که ماجرای دیگری است.

وی افزود: همه می‌دانید که کار رادیو و تلویزیون بسیار پیچیده و هنرمندانه است. ضرغامی دراین دوره خیلی تلاش کرد و از آنجا که خیلی خوش‌خلق است بسیاری از مشکلات را تحمل کرد. وقتی عکس‌های ضرغامی را می‌دیدم روند پیر شدن در سیمای او هویدا بود. شما با این بچه مردم چه کرده اید؟ این نشان‌دهنده همت بسیار و فعالیت‌های زیاد رییس قبلی رسانه ملی است. توسعه کمی تلویزیون و فراز وفرودهایی که باید به آن توجه می شد رییس سازمان را 24 ساعته درگیر کرده بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه برنامه‌های رادیو و تلویزیون مکشوف و خدمات آنها منعکس است، بیان کرد: اگر رسانه ملی می خواهد سبک زندگی توحیدی را ترویج کند باشد باید در همه ارکان هدایت‌ها به سمت و سوی او باشد. همانطور که انسان نمی تواند فقط سر نماز به سرمنشا الهی توجه کند و دیگر مواقع روز بی‌توجه باشد در نتیجه همه ارکان رسانه ملی باید با سمت و سوی اسلامی و الهی باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: انفتاح روحی زمانی با یک جک صورت می گیرد که دوام کوتاهی دارد اما این انفتاح زمانی همراه با دوام است که با ذکر باشد. برنامه های مختلف رسانه ملی باید به ذکر توجه داشته باشد و مردم را به سوی او دعوت کند. سبک زندگی مان باید اسلامی و با جهت گیری الهی باشد.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه توجه به سوی خدا را باید با حکمت انجام داد و سخنمان پایه های عقلانی داشته باشد، عنوان کرد: نظام ما حکومت اسلامی است در نتیجه افکار ما باید مقبول باشد. هر فعل اجتماعی باید در درون خود عقلانیت داشته باشد تا مورد پذیرش قرار گیرد. هرچه سخن عقلانی تر باشد نفوذ بیشتری پیدا می کند. مردم همه پایبند عقل هستند. از طریق عقل می توان به زیبایی ها رسید و آنکه عقل ندارد از دین تهی است.

وی اضافه کرد: مبنای رفتار ما در اجتماع و توصیه های ما باید از یک عقبه عقلانی برخوردار باشد وگرنه از دین تهی است. اگر بخواهیم به این موضوع توجه داشته باشیم باید نوع گفتگوهای ما به عقلانیت قوی ملزم باشد. در توسعه کشور هم این شیوه مقبول است. ما از نظر اقتصادی شرایط خوبی نداریم و باید تعامل خوبی با مردم داشته باشیم تا به سمت توسعه برویم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با استخدام زیاد در بخش اجرایی نمی توانیم موفق باشیم و تا تولید رونق پیدا نکند امکان ارتقا وجود ندارد. کشور ما از نظر منطقه ای و بین المللی امن است اما مشکلات اقتصادی داریم. ما اگر راهی به سمت کارآفرینی نداشته باشیم و تولید نکنیم موفق نمی شویم.

لاریجانی مشی جمهوری اسلامی در مساله هسته ای را کاملا عاقلانه دانست و گفت: غربی‌ها حرافی زیادی می کنند که در رادیو و تلویزیون هم حجم زیادی از آن پخش می شود. طرف مقابل می خواهد بگوید ما زمینه فراهم کردیم و ایران نپذیرفت اما این خلاف واقعیت است. نباید به حرف هایشان توجه کرد. اوباما هم حرف‌های قلدرمابانه می زند ولی باید گفت کسی که قلدر است نامه فدایت شوم نمی نویسد. آنها در مذاکرات به گونه ای حرف می‌زنند و در رسانه ها طور دیگری.

وی همچنین بیان کرد: تلاش های رسانه ملی باید با موعظه حسنه، زبان نرم و ارتباط متین و مهربانانه صورت بگیرد. اینکه رسانه برنامه های مفرح داشته باشد به پیشرفت جامعه کمک می کند. آقای سرافراز در معاونت های گوناگون و بخش های فنی از جهات مختلف توانمندی دارد. او سابقه تجربه طولانی دارد و من افتخار داشتم سالها در خدمت ضرغامی و سرافراز بودم و می دانم این توانایی در آنها وجود دارد. دقت نظر جزو خصوصیات او است گرچه گاهی بیان سردی دارد. سرافراز دید استراتژیک خوبی نسبت به مسائل سیاسی دارد همچنین درک و فهم خوبی از مسائل فرهنگی دارد. او از خانواده شهید و آقازاده است. باید از رهبری تشکر کرد که ایشان از درون خانواده رادیو و تلویزیون کسی را انتخاب کرده‌اند. این اعتمادی است که به رادیو و تلویزیون وجود دارد. امیدوارم سرافراز با سابقه طولانی بتواند تحول رادیو و تلویزیون را رقم بزند. بد نیست اخم هایشان را باز کنند و گاهی بخندند. برای او آرزوی توفیق می کنم.

رییس قوه مقننه در پایان اشاره کرد:‌ آنطور که به قیافه سرافراز می آید او هم در دوران ماه عسل بودجه بیشتری می خواهد. بعید است شما این نجابت را نداشته باشید و بودجه بیشتر نخواهید.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    11 6
    به اوباما همه چی می خوره جز قلدری
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    8 3
    منتظر نامه فدایت شوم بودید؟