ایرنا نوشت:

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان با اشاره به تخریب 51 واحد مسکونی در زلزله عصردوشنبه در بخش فارغان گفت: زلزله زدگان این بخش از توابع شهرستان حاجی آباد با تلاش نیروهای امدادی اسکان موقت یافتند.


علی اعما گفت: در خبرها براساس اعلام مرکز لرزه نگاری بخش فین اعلام شده بود اما کانون زلزله در روستاهای سیرمند، بهرود و سردر بخش فارغان حاجی آباد در شمال هرمزگان بوده است.

او گفت: 42 نفر در قالب تیم های عملیاتی و 10خودرو در منطقه زلزله زده از جمعیت هلال احمر حضور یافته وسه کمپ در محله پا قلعه ف سیرمند و سردر دایر شده است.

اعما گفت: 65 چادر، 160موکت شش متری، 460 تخته پتو، 30 شعله چراغ والر و یکهزار بطری آب بین زلزله زدگان این منطقه توزیع شده است.

او گفت: بر اثر زلزله پنج ونیم ریشتری روز گذشته 103 واحد مسکونی در این روستاها ترک خورده و 51 واحد آن هم تخریب شده است. از این تعداد واحد های تخریبی 20 مورد در روستای سردر ، 27 واحد در سیرمند و چهار واحد در بهرود گزارش شده است. در مجموع 616 نفر از جمعیت این روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند. خوشبختانه زلزله در ساعتی از روز بوده که مردم بیدار بود و به کسی آسیب جانی نرسانده است.

زلزله پنج وچهار دهم ریشتر ساعت 17 و 22دقیقه دوشنبه در 25 کیلومتری هرمزگان در عرض شمالی 833/27 و طول شرقی 995/55 در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.

از ابتدای سال جاری تاکنون 18 زلزله بالای چهار ریشتر و یک زلزله بالای پنج ریشتر در هرمزگان روی داده که 16 آبان ماه جاری بندر خمیر زلزله بالای چهار ریشتر را تجربه کرده است.

بخش فارغان در 70 کیلومتری شهرستان حاجی آباد در شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: بواسطه زلزله عصر دوشنبه چند ساعتی باند برگشت تونل 17 شهریور در نزدیک حاجی آباد دچار مشکل شد که آخر شب نسبت به اصلاح مسیر اقدام و اکنون آمد و شد در آن به خوبی جریان دارد.

ارسلان بهاری گفت: متعاقب این زلزله کارشناسان سرگرم بررسی و دیدار از وضعیت خسارت به واحدهای مسکونی در روستاهای بخش فارغان هستند.

23282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =