۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۶

تسنیم نوشت:

 کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا نمی‌تواند کشته یا مجروح شدن سرکرده گروه تروریستی «داعش» در جریان حملات در عراق را تأیید کند.

به گزارش «رویترز»، یکی از سخنگویان کاخ سفید، امروز اعلام کرد، ایالات متحده نمی‌تواند تأیید کند که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه داعش در جریان حمله هوایی آمریکا نزدیک شهر «فلوجه» در استان الانبار عراق کشته یا زخمی شده است.

«بن رودس» که معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز است، این مطلب را در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست همکاری‌‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در چین ایراد کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این اعلام کرده بود که اطلاعاتی که اثبات کند ابوبکر البغدادی رهبر داعش کشته یا زخمی شده است در دست ندارد.

طی روزهای گذشته اخبار متناقض زیادی درباره اینکه رهبر داعش در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در عراق زخمی یا کشته شده است منتشر شد و حتی «طه صبحی»  ملقب به ابومحمد العدنانی الشامی، سخنگوی گروه تروریستی داعش اخبار زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی را تأیید کرد.

یک مسئول آمریکایی وابسته به وزارت دفاع ادعا کرده است که جنگنده‌های ائتلاف روز شنبه یکی از مقرهای فرماندهی داعش در موصل را که تعدادی از سران این گروه در آن حضور داشتند، هدف قرار داده است. اما وزارت کشور عراق، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد البغدادی در حملات نیروهای عراقی زخمی و به سوریه منتقل شده است.

پایگاه خبری «المسله» نیز دیشب اعلام کرد که یکی از سازمان‌های وابسته به داعش از کشته شدن سرکرده داعش خبر داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    7 1
    این تیتر الان ربطی به متن داشت؟1
  • نیما IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 1
    نویسنده عزیز خبر انلاین . 3 بار در متن بالا نوشتید که امدیکا کشته یا زخمی شدن دا تایید نمیکند . خوب عزیز من یکبار هم مینوشتید مفهوم مطلب را رسانده بودید. به هر حال بابت زحماتت ممنون
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 8
    ابوبکر الان آموزشهای جدید را از طرف آمریکا میبینه . این خوک کثیف الان زنده است.
  • شهرام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    چند روز پیش که خبر اخراج ابوبکر البغدادی رو داده بودند که پولها رو برداشته و فرار کرده الان هم خبر مجروح شدنش و یا کشته شدنش اگه زنده هم باشه خبر مرگشو میدن مثل بن لادن که هیچکه جسدشو ندیده آمریکا بن لادن رو کشته انداخته توی دریا
  • reza A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    برای ماست مالی کردن فرار ابوبکر با پولهای نفت گفتند آمریکا در بمب بارانش ابوبکر را گشته است هم موضوع را عوض کردند هم توسط آمریکا کشتنش را یک امتیاز برای آمریکا حساب شده است