ایرنا نوشت:

در جلسه عصر امروز شورای عالی اداری کشور که به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت شد.


«محمد باقر نوبخت»، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در گفت و گویی در این باره اظهار داشت: شورای عالی اداری در جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) خود و در اجرای دستور رئیس جمهور محترم موضوع «احیاء و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را تصویب کرد.

در این جلسه همچنین مقرر شده است میزان اختیارات، صلاحیت ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و استانداری ها در جلسه مشترکی که بین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر کشور برگزار می شود، تعیین شود.

قرار است «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری ساعت 22 و 30 دقیقه شبکه دو سیما در این باره به ملت توضیحاتی را ارائه کند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده بود. سازمان برنامه و بودجه در سال 1327 در ایران پایه گذاری شد که وظیفه آن مراقبت و نظارت بر اجرای برنامه ها و لوایح بودجه بود که ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۶ به دستور محمود احمدی نژاد منحل شد و وظایف آن به دو معاونت ریاست جمهوری تحت عناوین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منتقل شد.

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یکی از وعده های دولت تدبیر و امید بود که این وعده دولت یازدهم پس از یکسال محقق شد.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 14
    مگه اینکه رئیس جمهور کاری بکند. به امثال نوبخت امیدی نبود و نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 17
    وعده های پوچ
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    1 20
    خالی بندیه باز
  • بی نام A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 0
    امیدواریم با احیای اسن سازمان دیگه جلوی خیلی از کارهای خلاف قانونی که در دولت قبلی شده بود گرفته بشود
  • بی نام A1 ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    15 0
    عقل برمملكت حاكم شده...ممنون اقاي روحاني عزيزم...
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    13 1
    خدا از سر اونیکه این سازمان را منحل کرد و چنین عواقبی را در اداره امور ایجاد کرد نگذره .
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 0
    لطفا" هر كسي ميدونه بگه چرا اين سازمان را در دولت قبلي حذف كردند و براي چي؟ جناب فرارو زحمت بكشيد اين سئوال را منتشر كنيد.با تشكر
  • حسام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    11 0
    سازمان برنامه، مهمترین بخش برنامه ریزی و بودجه ریزی هر کشوری است که انحلال آن بدون کار کارشناسی این سازمان توسط مدير محترم جهان، صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرد که نتیجهٔ آن بجا ماندن ده‌ها هزار پروژه نیمه تمام و حیف و میل شدن ۷۰۰ میلیارد دلار درامد کشور بود.
  • پویا IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    سازمان مدیریت خیلی لازمه ولی خدا کنه توی حلقه مدیران قبلی نیفته مدیریت جدیدو تفکر تازهای تزریق بشه