تسنیم نوشت:

 فرستاده ویژه سازمان ملل که به سوریه سفر کرده بود، با رئیس جمهور سوریه در دمشق پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه‌های سوریه، استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

در این دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جریان نکات اساسی و اهداف طرح دی میستورا برای متوقف کردن درگیری‌ها در حلب قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار با اشاره به اهمیت شهر حلب تاکید کرد که دولت سوریه نسبت به سلامتی شهروندان در همه نقاط این کشور متعهد است.

رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که طرح دی میستورا که با هدف بازگرداندن امنیت به حلب است، شایسته بررسی است.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار بر اجرای مصوبات 2170 و 2178 شورای امنیت سازمان ملل و همکاری های بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه تاکید کردند.

از سوی دیگر دی میستورا در این دیدار از عزم خود برای پیگیری ماموریتش در ارتباط با تمامی طرف ها با هدف رفع مشکلات و موانع و رسیدن به ثبات و صلح در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، دی میستورا قرار است که بعد از دیدار با بشار اسد به حمص برود تا در آنجا با دفاتر سازمان های بین المللی و گروه های از معارضان دیدار کند.

قرار است در این دیدار طرح‌های دی‌مستورا برای مشخص کردن مناطقی در حلب برای کمک های انسانی و دارویی به آنها مشخص شود.

روز گذشته دی میستورا با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و وی را در جریان رایزنی های خود با برخی از کشور های عربی منطقه قرار داد.

دی میستورا همچنین طرح خود برای متوقف کردن درگیری در برخی از مناطق برای رساندن کمک های انسانی و دارویی به ساکنان آن را ارائه کرد.

قرار است دی‌میستورا در پایان این سفر طی یک کنفرانس خبری نتایج گفت‌وگوهای اخیر خود را تشریح کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =