ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از طرح‌های موفق و افتخارات مجلس نهم دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، واجب فراموش شده بود که باید احیا می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک روز دوشنبه در نشست خبری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به پرسش خبرنگاری درمورد شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر و احتمال ایجاد زمینه سوءاستفاده اظهار داشت: ما در طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از هرگونه سوء استفاده در مواد مختلف امر به معروف و نهی از منکر اعم از توهین، جسارت، بی حرمتی، تجسس و ... جلوگیری کرده‌ایم و تا آنجا که توانسته تلاش کرده‌ایم تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که «بسیاری نسبت به ماهیت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انتقاد دارند»، خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح در مجلس به منافع عده‌ای ضربه وارد می‌شود و رسانه‌های بیگانه برای حمله به جمهوری اسلامی ایران سوژه‌های خوبی را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم که از ارزش‌های دینی و واجبات الهی دفاع کنیم و امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده بود که باید احیا می‌شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم همچنین در مورد دیر به تصویب رسیدن این طرح گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی، اصل هشتم قانون اساسی را پس از ۳۵ سال مطرح و برای تصویب قوانین آن اقدام کرد و به لطف خداوند تاکنون ۲۰ ماده از این طرح ۲۴ ماده‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

سالک اظهار امیدواری کرد که بررسی و تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در هفته جاری در مجلس به پایان برسد و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

آمران به معروف و بسیجیان افراد بابصیرت و عاقلی هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس در مورد اسیدپاشی در اصفهان نیز گفت: چهار مورد اسیدپاشی در یک مقطع زمانی معین و مکان جغرافیایی معین در این شهر انجام شده و عامل آن نیز یک نفر بوده است.

سالک افزود: بررسی‌های روان‌شناسی درباره این موضوع بیانگر این است که این فرد گرفتاری‌های روحی و روانی داشته و مرتکب به اسیدپاشی شده است.

وی همچنین در واکنش به هجمه رسانه‌های خارجی نسبت به موضوع اسیدپاشی اصفهان یادآور شد: این مساله در کشورهای اروپایی بیشتر از کشور ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: نشریه اشپیگل اخیرا اعلام کرده است که بیش از دو هزار مورد اسیدپاشی در کشورهای اروپایی رخ داده و در سال جاری نیز در کشور انگلستان ۱۴۴ مورد اسیدپاشی صورت گرفته است و این موضوع در سطح کشورهای اروپایی به دلایل مختلف بیشتر است.

سالک به نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی در رسانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این حادثه موج‌سواری رسانه‌های بیگانه و جریان داخلی به وجود آمد و از آن جایی که با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس مصادف شد، این موج‌سواری با پوشش بحث اسیدپاشی با حمله به این طرح همراه شد.

وی با تاکید بر این که «اسیدپاشی تبدیل به سوژه‌ای برای گروه‌ها و جریان‌هایی شد که علیه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر حمله کنند»، افزود: اسیدپاشی‌های صورت گرفته در اصفهان دو نوع بوده است نوع اول اسیدپاشی سطحی است که فرد اسیدپاش از جوهر نمک استفاده کرد و دو تن از شهروندان اصفهانی را مورد حمله قرار داد.

وی ادامه داد: دو مورد دیگر نیز اسیدپاشی عمیق بود که از اسید سولفوریک غلیظ استفاده شد.

سالک یادآور شد: رسانه‌ها تبلیغات زیادی کرده‌اند تا این مساله را به بحث امر به معروف و نهی از منکر و ناهیان از منکر و بسیجیان و حزب اللهی منتسب کنند که موفق به این کار نشدند و تمام بچه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر و بسیجیان انسان‌های بابصیرت و عاقلی هستند و هیچگاه دست به چنین جنایتی نخواهند زد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره وضعیت جسمانی حادثه‌دیدگان اسیدپاشی، اظهارداشت: وضعیت دو نفر از حادثه‌دیدگان رو به بهبود است و دو نفر دیگر نیز یکی در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان و دیگری در یکی از بیمارستان‌های تهران در حال معالجه هستند.

کمیته رسانه در دهه فجر بر تمامی فیلم‌های سینمایی نظارت دارد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس برای توقف اکران برخی فیلم‌ها اظهار داشت: یکی از وظایف و سیاست‌های مجلس، نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی است. بر همین اساس کمیسیون فرهنگی مجلس که از دو سال قبل فعالیت‌های خود را آغاز کرده است در کارگروهی با عنوان کمیته رسانه در دهه فجر بر تمامی فیلم‌های سینمایی تولید شده نظارت دارد.

وی ادامه داد: اکران تعدادی از فیلم‌هایی که از گذشته مجوز داشتند به دلیل ماهیت فتنه و تناسب نداشتن با ماهیت انقلاب اسلامی و ضد ارزشی طی ‌امه ای منتفی شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت‌های ذیربط اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه بحث‌های مفصلی مطرح شد و خطوط قرمز کمیسیون فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بار دیگر اعلام شد، آقایان هم رعایت کردند و فیلم «عصبانی نیستم» از اکران خارج شد، سایر فیلم‌ها نیز در دستور کار است.

استیضاحی مطرح نیست

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در مورد برخی اخبار درباره استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این مسایل در صحن علنی مجلس مطرح نیست، ممکن است خبرهایی باشد ولی تاکنون در این زمینه بحثی نداشته‌ایم.

سالک افزود: برخی رسانه‌ها انتقاداتی به عملکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که خوشبختانه در این وزارتخانه استقبال از انتقادات وجود دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند اصفهانی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 2
    از ماست که بر ماست