لاریجانی:اقتدارایران درتقویت تجهیزات استراتژیک وموشکی است/ برخی سیاست دربهای چرخان را دنبال می‌کنند

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است ولی این قدرت برای ماجراجویی نیست و ما به دنبال امنیت در منطقه هستیم گفت: اقتدار موشکی ایران صرفا جنبه بازدارندگی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عامل بالا برنده اقتدار ایران علاوه بر سایر مسائل تقویت تجهیزات استراتژیک و موشکی است. باید به این بخش توجهی ویژه کرد تا دغدغه شهید حسن تهرانی مقدم در این خصوص رفع شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در یادواره شهدای موشکی به فرماندهی شهید حسن طهرانی مقدم و 75 شهید موشکی دیگر،‌ گفت: امروز در سوگ شهیدی نشسته‌ایم که ویژگی‌های منحصر بفردی چون پاکباز و رهیده از دنیا داشت. ایشان نگاهی دورنگرانه به زندگی خود و امت اسلامی داشت. حق این بود که ایشان به مقام شهادت نائل شود.

وی ادامه داد: شهید تهرانی مقدم از افراد دردانه‌ای در سپاه پاسداران بود که عمر خود را صرف اقتدار و امنیت کشور و سرافرازی ایران کرد. وی بلندنظر و با دید استراتژیک بود. نقش ایشان در جمهوری اسلامی ایران درخشنده بود و بعد از شهادت ایشان به جز خانواده افراد محدودی در سپاه وی را می‌شناختند و می‌دانستند که ایشان چه مسئولیتی بر عهده دارد. به همین دلیل کمتر کسی اهمیت کار وی برایش آشکار بود.

نماینده مردم قم شهید حسن تهرانی مقدم را از جمله کسانی دانست که با وجود سن کم ولی عمر پربرکتی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید تهرانی مقدم کار منحصر به فردی را در سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی دنبال می‌کرد اما بی‌هوا و بی ادعا بود. این ویژگی موجب عطای رزق بی‌حساب الهی به وی شد. چنین شخصیت‌هایی در دامان انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران تربیت شدند.

لاریجانی تصریح کرد: سپاه از بطن انقلاب زاییده شد و در شرایط سخت، خود را تحکیم کرد. هویت انقلاب اسلامی در درون سپاه پاسداران هدف گذاری شده است. هرجا مشکلی برای انقلاب به وجود آمده است چه در ابتدای انقلاب، چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران پس از جنگ سپاه برای رفع مشکلات تلاش کرده است. اصلا" سپاه پاسداران در شرایط سخت تکوین یافته است. توپخانه، سامانه‌های موشکب و پروژه‌های استراتژیک در چنین شرایطی آغاز شد و پس از جنگ نیز با اهداف بلند و استراتژیک دنبال شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که محیط پرورش چنین شهدایی محیطی طیب و سالم است، گفت: محیط زندگی این شهدا چه در خانواده و چه در سپاه پاسداران موجب پرورش چنین نیروهایی شد. امام علی (ع) در روایتی فرمودند " جبرئیل بر آدم نازل شد و گفت من مأمور شدم تو را در انتخاب سه چیز مخیر کنم. پس یکی را انتخاب و دو تای دیگر را رها کن. آدم گفت آن سه چیز چیست؟ جبرئیل گفت: عقل، حیا و دین. آدم عقل را انتخاب کرد. جبرئیل حیا و دین را مرخص کرد ولی آن دو گفتند ما مأموریم هرجا عقل حضور دارد ما نیز حضور خواهیم داشت."

وی ادامه داد: حیات جاودان و اصلی انسان در دنیای پس از مرگ است که عقل دوراندیش چنین دنیایی را به خوبی ترسیم کند. انسان عارف حتما" به دین رجوع می‌کند و حتما" حیا دارد چون حیات ثمربخش بدون حیا و طمأنینه امکان پذدیر نیست و اساسا کمال انسان به عقل دوراندیش است.

لاریجانی اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران را مرهون پروژه‌های استراتژیک شهید تهرانی مقدم دانست و افزود: شهید تهرانی مقدم توانست در قالب پروژه‌های بزرگ اقتدار ملی کشور را شکل دهد و اگر امروز جمهوری اسلامی یکی از مهمترین کشورهای دارای قدرت موشکی در خاور میانه است به خاطر چنین افرادی است.

نماینده مردم قم تأکید کرد: نیروی موشکی ایران از قدرت بازدارندگی برخوردار است. ما قویترین سامانه‌های موشکی در منطقه را در اختیار داریم ولی هیچ وقت دنبال ماجراجویی نبوده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران هیچ ‌گاه به کشوری تعرض نکرده و همواره به دنبال برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است. هرچند که جنگ را به ما تحمیل کردند ولی پس از جنگ هیچ‌گاه تلافی نکردیم.

وی افزود: کشورهای منطقه کشورهای ضعیفی هستند ولی ایران بر وحدت کشورهای ضعیف تأکید دارد و با این کشورها مراوده دارد. اما جای تأسف است که این کشورها مسائلی را در منطقه ایجاد کرده‌اند که دامنه آن کل منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برخی کشورهای عربی جریان وحشی تروریستی را با کمک کشورهای غربی راه انداختند و ثروت 5 میلیارد دلاری و تسلیحات نظامی را در اختیارشان قرار داده‌اند و در سوریه و عراق به جان مسلمانان انداخته‌اند.

لاریجانی با بیان این‌که بسیاری از دوستان آمریکا در منطقه اصول اولیه دموکراسی را ندارند، ابراز تأسف کرد: با وجود این که این کشورها اصول اولیه دموکراسی را ندارند ولی چون متحد آمریکا هستند، آمریکا این کشورها را فاقد دموکراسی نمی‌داند اما کشورهایی مثل سوریه را متهم به فقدان دموکراسی می‌کند و در سایه این بهانه‌ها مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند و بیشترین نفع را از آن رژیم صهیونیستی برده‌اند.

نماینده مردم قم با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق در برابر جریان‌های برهم‌زننده ثبات ایستادگی کرده است، گفت: برخی کشورهای منطقه تازه متوجه شده‌اند برخی کشورهای دیگر به منطقه آنان را به داخل گودالی هل داده‌اند که نمی‌توانند از آن گودال خارج شوند. ائتلافی هم که گفته می‌شود علیه جریان تروریستی راه انداخته‌اند را، راست نیست. ائتلاف گاهی یک منطقه را بمباران می ‌کند و گاهی در منطقه‌ای برای ترویست‌ها سلاح می‌ریزد. این رفتار ائتلاف صحنه را پیچیده کرده است.

به گفته لاریجانی، جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای همواره با هدایت مقام معظم رهبری استراتژی دقیق و سنجیده‌ای را دنبال کرده است که در ‌آن وفای به عهد و صلابت موج می‌زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مقابل چنین رفتاری گفت: کشورهایی در منطقه وجود دارد که سیاست درب‌های چرخان را دنبال می‌کنند ولی جمهوری اسلامی روی یک مبنای دقیق عمل می‌کند و به همین دلیل امروز به نقطه اتکا در قدرت منطقه‌ای مبدل شده است.

لاریجانی با تأکید بر این‌که باید از توان موشکی کشور حمایت و پشتیبانی مالی جدی شود، گفت: عامل بالابرنده اقتدار ایران علاوه بر مسائل دیگر تقویت تجهیزات استراتژیک و توان موشکی کشور است. باید به این بخش توجه ویژه شود. امیدوارم با این کار طرح‌ها و آرزوهای شهید حسن تهرانی مقدم به ثمر برسد.

وی در پایان متذکر شد: راست نیست آشفتگی‌ها و توسعه‌های منطقه امروز بیش از گذشته است. بنابراین روحیه اقتدار و روحیه حماسی باید همواره حفظ شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 1
    قدرت خرید مردمتان در منطقه چندمه ؟
  • علي A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 0
    با كمال احترام به نظر من بايد در اين خصوص ترديد داشت. واقعيت هاي جهان امروز و جهان پيش رو نشان ميدهد كه اقتدار كشور ها ربطي به تجهيزات نظامي آنها ندارد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 0
    با احترام اقتدار ایران در اهمیت دادن و ارزش قائل شدن دولت مردان به جوانان و مردمش است
  • سلمان حسن زاده CN ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    3 0
    علم اجتهاد که کاربرد دوگانه دارد بر مدار اخلاق می گردد. علم سلاح با آن نوع از اجتهاد لطیف فقهای فرزانه پیشبرده شده است: کتب الله و عترتی. فیروزمند شوید.
  • حامد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    6 0
    اقتدار ایران در گرو توسعه اقتصادی ایجاد اشتغال از بین رفتن فقر ارزش پول ملی توسعه خانواده افزایش جمعیت جوان و تحصیلکرده است