مهر به نقل از روزنامه الوطن چاپ عمان نوشت:

روزنامه الوطن نوشت ایران و گروه پنج به علاوه یک، مذاکرات خود درباره موضوع هسته ای ایران را که از روز گذشته در مسقط آغاز شده، تکمیل می کنند به طوری که همه طرف ها منتظر نتایج آن در تلاش برای حل این پرونده هستند.

این روزنامه نوشت این در حالی است که سلطان نشین عمان، رضایت خود را از آنچه تا کنون در مسقط رخ داده، ابراز کرده است.

بر اساس این گزارش، امروز در کاخ البستان مسقط، مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تکمیل می شود به طوری که هدف از این مذاکرات نزدیک شدن دیدگاه های این طرف ها و دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران و رفع اختلافات باقی مانده به ویژه درباره مسائل اساسی از جمله توان غنی سازی اورانیوم و جدول لغو تحریمهای تحمیل شده بر تهران است.

یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر مشاور در امور خارجی عمان درباره مذاکرات روز گذشته گفت این اولین نشست(درباره موضوع هسته ای ایران) نیست، اما اولین نشستی است که در سلطان نشین عمان برگزار می شود، کشوری که از پنج سال پیش تلاشهای زیادی انجام داده و طرفهای اصلی این نشستها هم توانستند به نتایجی که تا امروز به دست آمده، دست یابند، ما از تلاشهای انجام شده رضایت داریم و معتقدیم آنها خیلی از آنچه درباره آن توافق کرده اند، دور نیستند.

بن علوی درباره اینکه آیا آنها به توافقی درباره لغو تحریمها دست می یابند؟ اظهار داشت مذاکرات همگی یک بسته واحد است و همچنان مذاکرات درباره آنها ادامه دارد، اما همگی کاملا جدی هستند و گام بزرگی برداشته اند و بازگشت از آنچه محقق شده، امکان ندارد.

 

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 13
    عمان در معادلات جهاني چقدر نقش دارد که در رابطه با مذاکرات اظهار نظر مي‌کند قضيه صحبت کردن دو تا مهندس و دخالت يک کارگر براي انجام کاري مي‌باشد
    • مجید A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
      1 0
      عمان تنها کشور عرب خلیج فارس است که خواهان برقراری رابطه ایرن و آمریکا است و خواهان حل مسئله هسته ای ایران است برخلاف همه کشورهای عرب دیگر.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 0
    امید واریم این مسائل حل بشود .
  • ذاکر اهل بیت A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 14
    انشاالله خداوند تبارک و تعالی صدای دل ملت شریف ایران را می شنود و خروجی تباهی آمریکا و خوشحالی امت حزب الله باشد نه با فرض محال خوشحالی از نوع بازگشت به دوران ستم شاهی و نوکری تمام و کمال
  • شهروند A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    خداوند خيرتان دهيد سلطان خوب