علیرضا منصوریان از روزهای خوب با تیم نفت تهران می گوید. ملی پوش اسبق استقلال حالا با تیم جوانش در جدول بالاتر از استقلال پر ستاره قرار گرفته. تیم او 10 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته است.

 

مهدیه جباری: علی منصوریان ؛ نام او سالهاست که در میان اسامی سرشناس فوتبال ایران قرار گرفته. روزهای فوتبالش برای دریبل های یک کتی که می زد و نقش مهمش در میانه میدان .از روزهایی که او یکتنه در دوران مایلی کهن و نسل طلایی 98 برای استقلالی ها جورکش بود تا استقلال یکی از دو قطب سنتی فوتبال ایران بی ملی پوش نباشد تا همه سال های بعد از فوتبالش . از شروع مربیگری و تجربه زودهنگام و البته ناموفق در پاس همدان تا روزهای موفق در نفت تهران. تجربه 4 سال همکاری با قطبی و کروش حالا از او یک مربی با دانش و علمی ساخته است.

منصوریان که مربیگری را خیلی زود بعد از پایان فوتبالش آغاز کرد و خیلی سریع سرمربی تیمی لیگ برتری شد ، بعد از آن تجربه شکل مربیگری خود را عوض کرد. یک سال کنار قطبی و 3 سال کنار کروش ماند و حالا یک مربی با تجربه و علمی است. خودش درباره این تجربه می گوید:«من 5 تا آنالیزور در تیمم دارم که همه آنها تحصیلات دانشگاهی دارند و مدرک مربیگری E و D را دارند. آنها باید بتوانند آنالیز دستی و کامپیوتری را انجام دهند. خود من زمانی که با افشین قطبی و کارلوس کروش کارم را شروع کردم، از آنها آنالیز دستی و طراحی تمرین را یاد گرفتم. این اتفاقی بود که به درد روزهای مربیگری ام می خورد.»

او البته خاطره جالبی از این تمرین آنالیزش دارد و می گوید:« استاد محصص به من می گفت می خواهی در کارت بازیخوانی را یاد بگیری باید فیلم بازی های تیم های بیلسا را آنالیز کنی. فصلی که او بیلبائو بود ، کارم این بود که فیلم هایش را ضبط کنم و مدام فیلم ها را جلو و عقب کنم و نکته بردارم. این شیوه آنالیز خیلی به مربی کمک می کند. برای اینکه می توانی بازی حریف را بخوانی و برایش برنامه داشته باشی. راستش اینکه بتوانی با علم و شناخت پا به میدان بگذاری احتمال موفقیتت بالاتر می رود. این برای همه کارها و مشاغل یکسان است.»

منصوریان که این روزها آنالیزورهای جوان زیادی در گروه فنی اش دارد درباره آنها می گوید:«آنالیز برای پیشرفت به من کمک کرد. حالا می خواهم همین فرصت را به جوانهایی بدهم که مربیگری دوست دارند. در ابتدا برای آنها در نظر می گیرم تا در استادیوم به صورت حضوری بازی حریفان را آنالیز کنند و نتيجه را براي من بياورند. اگر هم خودشان این کار را نکنند من متوجه می شوم. چون به عقیده من پایه مربیگری 4 اصل است: شناسایی فوتبالیست، طراحی تمرین و کوچینگ و آنالیز. باید افکار علمی و به روز وارد فوتبال شود. من هم از آنها تا جایی که بتوانم حمایت می کنم.»

او این تجربه را از کار با کارلوس کروش آموخته و درباره اش می گوید:« روزهای اولی که کارلوس به ایران آمده بود ، می خواستم برای دوره های مربیگری حرفه ای به اروپا بروم. البته من آن موقع مدرک درجه یک آسیا را داشتم و می خواستم دوره های حرفه ای و تکمیلی را طی کنم. او حرفی زد که برای همیشه در ذهنم ماند. او گفت می خواهی کار یاد بگیری ؟ هیچ کلاسی برای تو بهتر از تیم ملی نیست. همین جا کنارمان باش و سعی کن چیز یاد بگیری. هیچ کلاسی این همه فرصت عملی در اختیارت نمی گذارد.»

او که حالا یکی از مربیان جوان فوتبال ایران است ، در اغاز راه موفقیت به روزهای بزرگ پیش رو فکر می کند. علیرضا که تکمیل زبان انگلیسی ، افزایش دانش علمی و آموختن فوتبال بخش عمده زندگی روزانه اش را تشکیل داده ، به روزهای بزرگ پیش رو فکر می کند:«می خواهم مربی لژیونر برای فوتبال ایران باشم. دوست دارم چیزهایی که در فوتبالم یاد گرفتم را در خارج از ایران و در فوتبال بین المللی تجربه کنم. البته می دانم هنوز اول راهم و هر روز باید بیشتر و بیشتر تلاش کنم تا به جایی برسم که رویایش را دارم.»

علیرضا که تیمش یکی از جوان ترین تیم های لیگ برتر است ، می گوید نسلی که در اختیار دارد بخش عمده فوتبال فردای ایران را تشکیل می دهد. بازیکنانی که باید از نفت سکوی پرتابی پیدا کنند به فوتبال ملی و لیگ های بزرگ اروپایی . بازیکنانی که بی شک در این مدت نشان داده اند استحقاقش را دارند و همین حالا توانستند 5 سهمیه ملی در تیم های بزرگسالان و امید برای خود دست و پا کنند . او در این باره می گوید:« مثل بعضی از مربی ها نیستم که بگویم اگر ملی پوشانم زیاد باشند، به تیمم ضربه می خورد. از ابتدا هم گفتم که دعوت شدن بازیکنان نفت به تیم ملی برایم افتخار است و آرزو دارم به جای 3 نفر، 10 بازیکن نفت تهران به تیم ملی دعوت شوند. امیدوارم تا قبل از جام ملتها در اردوهای تیم ملی 4، 5 بازیکن دیگر هم از نفت دعوت شوند. اگر این اتفاق بیافتد، واقعا خوشحال می شوم که جوان هایی که من با آنها کار می کنم نتیجه گرفته اند.»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    35 3
    به امید مربیگری منصوریان در استقلال
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    25 3
    به امید رفتن قلعه مافیایی و آمدن داش علی منصور
  • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    31 0
    برای فوتبالیست های خوب و با اخلاقی مثل ایشون آرزوی موفقیت دارم
  • میثم یاری IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    20 3
    دنیا آبیته
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 36
    تو چی میگی بابا فکر کردی گواردیولا هستی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    24 1
    100 سرمربی فصل بعد استقلال خواهد بود
  • آری A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    19 2
    از محدود استقلالی هایی که میتونند درست صحبت کنند و دوست داشتنی اند و البته کار آمد.موفق باشی
  • عليرضا 1342 IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    16 1
    عليرضا منصوريان را ميتوان مربي باهوش وذكاوت بالا دانست زيرا توان اين كار را دارد و هم جنم و هيبت يك مربي مستقل را در چهره او ميشود ديد منتهي بايد حمايت شود
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    16 2
    با اینکه پرسپولیسی هستم ولی همیشه عاشق بازیهات بودم والان هم عاشق اخلاقت گلی که تو لیگ ایران از وسط زمین زدی هیچوقت یادم نمیره البته تکلهای زیبات که حرف نداشتند حیف که بازیهات تموم شد حیف
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    17 1
    مرد همیشه استقلالی، عاشق بازی هاش بودم، روحیه جوانمردی و پهلوانی داره.
  • بی نام EU ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    17 1
    داش علی منصوریان....استقلالی متعصب یعنی علی منصور...
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    12 0
    امثال آقای منصوریان و گل محمدی مزد شیوه ی تفکر و استفاده از ذهنشان را می گیرند
  • بوك A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 0
    حيف اين سرمايه هاي استقلال نيست كه توي تيمهاي ديگه باشنچه وقت بايد به اينا اعتماد كرد؟ چرا آقايان امتحان پس داده دست از سر استقلال بر نمي دارند؟
  • جوان شبانکاره ای A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    14 1
    علی منصور سلطان استقلال است
  • رضا خدایاری IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    12 1
    داش علی...آخرین بازیکن ازنسلی بودی که وقتی تو تیممون استقلال بازی میکرد،از فوتبال نگاه کردن لذت می بردیم...واقعا" تکنیک و تعصب شما کجا رفت؟؟؟چرا دیگه تو بازیکنای جدید نمی بینیم؟؟آیا؟؟
  • مجيد ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 16
    تيم ته جدولي ليگ افغانستان هم شمارو جذب نميكنه.
  • حامد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 1
    فقط علی منصور پله خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی اقایییییییییییییییییییییییییی بخدا داش علی منصوریان
  • ایرج A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 0
    منتظریم برگردی به تیمت استقلال . با اخلاق
  • بی نام EU ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 11
    جو نگيرتت حالا تو ام،همه تو نفت تهران نتيجه گرفتن، مديريتش خوبه
  • مهیار US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    18 1
    خاطرم هست در زمان اوجش در استقلال به عنوانی یک پرسپولیسی دوستش داشتم و حتی برادرم که اونم پرسپولیسی هستش عکسی از منصوریان رو به دیوار اتاق زده بود . شخصیت اش برای من مثل مهدوی کیا می مونه قدرتمند و بدون حاشیه . کاش جوان های ما هم سعی می کردن از این منصوریان و مهدوی کیا ها باشن.
  • فرشاد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    17 0
    مشکل اصلی اکثر مربیان و بازیکنان فوتبال ایران این است که وقتی به موفقیتی دست پیدا می کنند فکر می کنند دیگر نیاز به آموختن و تغییر ندارند. امیدوارم آقای منصوریان این گونه نباشد.
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 0
    داش علی منصور
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    14 1
    انسان با اخلاق و بی ادعایی هستی، امیدوارم که موفق باشی
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    15 0
    علی منصوریان چهره محبوب و سالم فوتبال
  • استقلال IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 0
    جانشین امیر قلعه نویه ایشالا