روزنامه اعتماد پرسشها و پاسخهای زیر را در مصاحبه با احمدناطق نوری درج کرده است:

اصولگرايان معتقدند كه اصلاح‌طلبان آقاي ناطق را به نفع خودشان مصادره كرده‌اند. ايشان نظرشان در اين مورد چيست؟
آقاي ناطق بازيچه هيچ جناح و گروهي نمي‌شود. ايشان فرد مستقلي است. اين طور هم نيست كه داغ و تند و تيز در جناح و گروهي قرار گرفته باشد. اگر مي‌خواهيد آقاي ناطق را بشناسيد رفتار سياسي ايشان را در مجلس چهارم و پنجم مطالعه كنيد. هميشه رفتار اعتدالي داشته و دارند و مواضع و رفتار سياسي‌شان تغييري نمي‌كند.


 به هر حال آقاي ناطق در مدت اخير و بعد از دلخوري‌هايي كه بين ايشان و اصولگرايان به وجود آمد به اصلاح‌طلبان نزديك‌تر شدند. تفسير شما از اين نزديكي سياسي چيست؟
ايشان اصلاح‌طلبي است كه مي‌خواهد اصول را پياده كند و اصولگرايي است كه به انجام اصلاحات اعتقاد دارد. ايشان به بازي‌هاي سياسي روز اهميت نمي‌دهد و در انديشه‌هاي بزرگ ديگري است.
 صحبت‌هايي كه در مورد ائتلاف هاشمي، خاتمي و ناطق براي انتخابات مجلس دهم وجود دارد. آيا احتمال تشكيل چنين ائتلافي وجود دارد؟
احتمال هر چيزي وجود دارد. گرچه هيچ كدام هنوز در اين مورد صحبت قطعي نداشته‌اند.


 با اين تفاسير براي انتخابات مجلس همان‌طور كه خودشان هم گفته‌اند، نمي‌آيند؟
قبلا هم اين سوال را جواب دادم. ايشان بنا ندارد در هيچ انتخاباتي شركت كند. برادرم به دنبال تحميل خود به مردم نيست. اگرچه اين روزها مردم علاقه دارند ايشان بيايد اما تا آنجايي كه اطلاع دارم تصميم‌شان بر ورود نكردن به انتخابات است.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی طرف US ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 1
    لطفا به اقای ناطق بفرمایید هرچه قدر در35 سال گذشته خودشان و اخوی گرامشان در تمام صحنه ها حضور داشتند کافی است اجازه بدهید قدری هم سایرین به صحنه بیایند شاید حرفی تازه و به درد بخور داشته باشند .
  • بهروز A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    یعنی من مانده ام که بعضی ها درباره ی تحولات اجتماعی و تاریخ چه اندازه پرت اند؟ آخر الان اگر بروید مثلا در یک کارخانه و یک دانشگاه و یک دبیرستان و هرجای دیگری توی کوچه و بازار ، از افراد زیر چهل سال بپرسید که : اقای ناطق نوری را می شناسید؟ اگر کمی تاریخ معاصر خوانده باشد خواهد گفت که در دوره ی مشروطه اعدامش کرده اند آن وقت این آقایان ناطق نوری چه حسابی روی خودشان باز کرده اند که مثلا اصلاح طلبان و یا اصولگرایان بیایند روی این ها سرمایه گذاری کنند و از محبوبیت این ها استفاده کنند واقعیت این است که جامعه ی امروز ایران دربرابر این گونه تعارفات و نوشابه بازکردن ها خواهد گفت: متشکرم لطف دارید قبلاً صرف شده است میل ندارم