ایسنا نوشت:

رستوران شهر «پیتسبورگ» که غذاهای کشورهای درگیر با آمریکا را سرو می‌کند به دنبال دریافت نامه‌ای تهدیدآمیز به صورت موقت تعطیل شد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این تعطیلی پس از آن صورت گرفت که رستوران «آشپزخانه کشمکش» منویی از غذاهای فلسطینی را ارائه داده که باعث خشم و عصبانیت در جامعه یهودیان این شهر شد و انتقاد بسیار زیاد افرادی را که می‌گویند آمریکا با فلسطین درگیر نیست، به همراه داشت.

"آشپزخانه کشمکش" که توسط هنرمندانی طراحی و اداره می‌شود که امیدوارند با مشتریان خود درباره کشورهای درگیر با آمریکا وارد بحث و گفت‌وگو شوند، غذاهای کشورهایی همچون افغانستان، کره‌شمالی، ایران، کوبا و ونزوئلا را سرو می‌کند.

در همین حال پلیس شهر پیتسبورگ در حال تحقیق درباره نامه تهدیدآمیز ارسال شده برای این رستوران است اما از انتشار جزئیات نامه امتناع کرد.

رستوران اعلام کرده است تا پایان تحقیقات پلیس بسته می‌ماند.

این رستوران افزود: ما با ارائه غذا، فرهنگ و نقطه‌نظرات ایرانیان، افغان‌ها، مردم کوبا، کره‌شمالی و ونزوئلا نشان داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم دیدگاه متعادلی را از فرهنگ‌ها ارائه دهیم. رستوران «آشپزخانه کشمکش» از واکنش‌ها به ارائه منوی غذاهای فلسطین انتقاد می‌کند و رسانه‌های متعصب، گروه‌های سیاسی قدرتمند و لابی‌گر را مقصر این رویداد و تعطیلی این رستوران می‌داند و باید تاکید کنیم که ماموریت این رستوران تقویت درک متقابل است.

«فدراسیون یهودیان پیتسبورگ» گفت، این رستوران تنها نقطه‌نظرات فلسطینی‌ها درباره جنگ اسرائیل و فلسطین را ارائه می‌دهد.

یکی از سخنگویان رستوران «آشپزخانه کشمکش» گفت: ما معتقدیم که ارائه نقطه‌نظرات فلسطینی‌ها باعث تقویت درک عمومی از مساله فلسطین می‌شود.

حامیان این رستوران در یادداشتی نوشتند: ترس منجر به خشم، خشم منجر به تنفر و تنفر منجر به این مساله می‌شود که من غذاهای خوشمزه نخورم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =