ایسنا نوشت:

دولت جدید یمن امروز (یکشنبه) در مقابل عبد ربه منصور هادی در نهاد ریاست جمهوری در صنعاء سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، خالد بحاح، نخست وزیر یمن و 33 وزیر دیگر در مقابل عبدربه منصور هادی،‌ رئیس جمهوری یمن سوگند یاد کردند.

احمد محمد لقمان،‌ مدیر سازمان عربی کار که از تصدی پست وزارت خدمات مدنی اجتناب کرد و همچنینن احمد الکحلانی که تصدی پست وزیر مشاور در امور پارلمان و مجلس شورا را رد کرد،‌ در این مراسم حضور نیافتند. این تصمیمم این دو مقام یمنی برای عدم مشارکت در دولت پس از آن اتحاذ شد که حزب کنگره از دولت جدید یمن خارج شد.

پیشتر رئیس جمهوری یمن دستور تشکیل دولت جدید به ریاست خالد بحاح را صادر کرد که این اقدام جهت برون رفت از بحران سیاسی در یمن صورت گرفت.

چهار وزیر برق، دارایی، کشاورزی و امور حقوقی پست‌های خود را حفظ کرده‌اند و وزیر ورزش و جوانان سکانداری وزارت گردشگری را برعهده گرفته است و وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی نیز عهده‌دار وزارتخانه صنعت و تجارت شده است. وزیر آموزش و پرورش نیز ریاست وزارتخانه آموزش فنی را برعهده گرفته است.

سرلشگر محمد الصبیحی که یکی از فرماندهان نظامی برجسته یمن به عنوان وزیر دفاع تعیین شده است.

جلال الرویشان، رئیس دستگاه امنیت سیاسی نیز برای سکانداری وزارت کشور انتخاب شده است. معرفی دولت جدید براساس توافق صورت گرفته میان گروه‌های سیاسی در یمن در اوایل نوامبر جاری صورت گرفته است.

در همین حال حوثی‌های یمن ضمن محکوم کردن ساختار دولت جدید این کشور، خواستار ایجاد تغییراتی در کابینه و برکناری برخی وزرا شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمد القبلی، عضو دفتر سیاسی حوثی‌های یمن با اعلام این موضع حوثی‌ها گفت: ساختار کابینه جدید واقعا مایوس کننده است و برخی از کسانی که صلاحیت‌های لازم را نداشته و بر اساس توافق‌ میان گروه‌های یمنی باید کنار گذاشته می‌شدند، اکنون به پست‌های وزارتی رسیده‌اند.

وی افزود: برخی از وزرای کابینه جدید در پرونده‌های فساد دست دارند و این بر خلاف توافق‌های ما با دولت یمن است. ما موضع خود را به دولت اعلام کرده‌ایم و این وزار باید برکنار شوند.

کابینه جدید یمن با 35 وزیر روز جمعه معرفی شد که در این میان 4 وزیر در سمت خود ابقا شدند و 3 وزیر نیز در وزارتخانه‌های دیگری به عنوان وزیر معرفی شدند.

حوثی‌ها با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که کابینه جدید برخلاف توافق‌های پیشین میان دو طرف معرفی شده و آنها آن را قبول ندارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =