تسنیم نوشت:

یکی از وزیران کابینه اسرائیل با انتقاد شدید از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، گفت: زمان آن رسیده که از جایگزینی برای او سخن بگوییم.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، عمیر بیرتس وزیر محیط زیست اسرائیل با انتقاد شدید از سیاست های بنیامین نتانیاهو گفت: « زمان آن رسیده است که از جایگزینی برای او سخن بگوییم».
تهدید به استعفا
وی در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل تهدید کرد چنانچه کابینه به علمکرد سیاسی کنونی ادامه دهد، استعفا می دهد.
این وزیر اسرائیلی افزود: «در حالی که هرچیزی در اطراف ما در حال سوختن و جوش آمدن است، نتانیاهو اسیر رویکردهای تندروها شده است».
وی همچنین نتانیاهو را به در پیش گرفتن مواضع و بیانیه های افراطی و مشروعیت بخشیدن به کسانی که در تلاش برای متشنج کردن اوضاع هستند، متهم کرده و تهدید کرد: «من بخشی از این رویکردها نخواهم بود و در کابینه ای که این راه کنونی را در پیش گرفته، باقی نخواهم ماند».
بیرتس در ادامه این مصاحبه تلویزیونی گفت: «در شرایطی که فریاد فقرا به گوشم می رسد، از بودجه سال 2015 حمایت نمی کنم».
بیرتس تنها وزیری بود که در ماه گذشته هنگامی که هیئت وزیران بودجه را مطرح کرد، به آن رای مخالف داد اما به عنوان یک وزیر نمی تواند در کنست (پارلمان) به آن رای مخالف بدهد.
وی در این مصاحبه به زمان دقیق استعفای خود پاسخ نداد.
این در حالی است که زئیف إلکین رئیس ائتلاف کنونی کابینه با اشاره به اینکه بیرتس قواعد بازی سیاسی را می داند گفت: چنانچه وی نمی خواهد وزیر باشد، برای تحقق این خواسته مانعی وجود ندارد.
روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از زئیف نوشت: «بیرتس نباید به استعفا تهدید کند بلکه باید او را برکنار کرد».

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =