تسنیم نوشت:

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان تأکید کرد که نشست سه‌جانبه که کشورش بین ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد برنامه هسته‌ای تهران میزبان آن است، با توافق همه گروه‌ها انجام شده و شرط شده که این نشست به میزبانی ما صورت گیرد و پادشاهی عمان نیز از آن استقبال کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن،  اختلاف دولت‌های حاشیه خلیج فارس با ایران را علت تناقض در دیدگاه‌ها نسبت به مسائل منطقه‌ای دانست و تأکید کرد که این به نفع کشورهای عربی نیست که با دولتی مثل ایران دشمنی کنند ، این دشمنی به ویژه در شرایط کنونی خسارت‌های زیادی را به بار خواهد آورد.

بن علوی در مورد نقش عمان در هم‌گرایی بین ریاض و تهران گفت: ما با استقبال عربستان سعودی در این زمینه تلاش می‌کنیم، اما هر موضوعی در زمانش پیگیری می‌شود . وی همچنین به تمایل ایران در این راستا اشاره کرد و گفت‌: این اعتقاد وجود دارد که آینده منطقه باید بر اساس حسن هم‌جواری باشد و حسن هم‌جواری نیز نیازمند تنظیم منافع کشورها است .

بن علوی در مورد برخی اخبار در مورد اوضاع سلامتی سلطان قابوس بن سعید پادشاه این کشور گفت که حال وی خوب است، و البته مدتی را برای گذراندن برنامه های پزشکی نیاز دارد.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    20 0
    احسنت به این وزیر
  • صالح A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    4 25
    خوب مثلا دشمنی بکنید ببنیم چه پوخی هستین آخه؟
    • پوریا A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
      6 0
      هزار دوست کمه یک دشمن زیاد
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    5 0
    قربان ادم چیز فهم. کشور های عربی باید این نگاه نژادی و زبانی و عرب و عجم و شیعه سنی را کنار گذاشته و به فکر ارامش منطقه و منافع مشترک باشند.