ایسنا نوشت:

در حالی که نیروهای ارتش عراق توانستند پالایشگاه بیجی واقع در شمال تکریت را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورند، نیروهای داوطلب مردمی در 35 کیلومتری غرب رمادی جمع شده‌اند تا به منطقه هیت حمله برده و آن را از تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌ نیوز عراق، یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق توانسته‌اند پالایشگاه بیجی واقع در شمال تکریت را کاملاً تحت کنترل خود درآورند.

پیشتر نیز یک منبع امنیتی در پلیس استان صلاح‌الدین اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی عراق توانسته‌اند پرچم این کشور را در ساختمان جدید فرمانداری بیجی در شمال تکریت برافرازند.

یک افسر عالی‌رتبه در فرماندهی عملیات استان صلاح الدین گفت: نیروهای ما تمامی مناطق واقع در جنوب، شرق و غرب بیجی را تحت کنترل خود درآورده و نیروهای عراقی بیش از 70 درصد شهر بیجی را تحت کنترل دارند.

آمادگی 10 هزار داوطلب عراقی برای حمله به هیت

در همین حال منبعی در عملیات الانبار در مصاحبه با خبرگزاری الاخباریه اعلام کرد: این حمله از دو محور و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش صورت خواهد گرفت و تعداد نیروهایی که در صدد پاکسازی هیت هستند به بیش از 10 هزار تن می‌رسد و این افراد از یگان‌های نظامی و مردمی مختلف هستند.

وی عنوان داشت: نیروهای عشایر و سرایا السلام وابسته به جریان صدر آماده هستند تا به سمت منطقه دولاب در شمال غرب هیت پیشروی کنند.

این منبع گفت: نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای نظامی در 35 کیلومتری غرب رمادی، مرکز استان الانبار مستقر شده‌اند تا از بخش جنوبی به هیت حمله ببرند.

آمادگی 4500 نیرو برای پاکسازی نینوا

در همین حال ماجد الغراوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که بیش از 4500 نیرو از ساکنان نینوا در اردگاهی در اقلیم کردستان برای آزادسازی استان نینوا از تروریست‌های داعش آماده می‌شوند.

وی افزود: این افراد با نظارت افسران شایسته آموزش می‌بینند و ما خواهان مجهز شدن آن‌ها به سلاح‌ها و تجهیزات بیشتر هستیم.

عشایر عراقی در صدد گرفتن انتقام از داعش

در همین حال اعلام شده است که همچنان سرنوشت تعدادی از خانواده‌های عراقی از عشیره البونمر و همچنین عشیره الجبور مبهم است. بیش از 500 تن از عشیره البونمر در الانبار توسط تروریست‌های داعش کشته شده‌اند.

در همین خصوص غازی الکعود شیخ عشیره البونمر اعلام کرد: ما به نحوی از آن‌ها انتقام خواهیم گرفت که نسل‌ها در مورد این مساله صحبت کنند.

وی افزود: ما در حال آماده‌ کردن تجهیزاتی برای نیروهای خود در آینده‌ای نزدیک هستیم و دست به مبارزاتی خواهیم زد و عملیات ما در وهله نخست با آزادسازی هیت آغاز خواهد شد.

پیشتر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دستور مسلح کردن عشیره البونمر را داده بود.

تبادل اطلاعات میان کشورها در مورد کسانی که به داعش می‌پیوندند

از سوی دیگر، دستگاه‌های پلیس 33 کشور در اینترپل (پلیس بین‌الملل) اطلاعاتی را در خصوص افراد خارجی که می‌خواهند برای جنگ به سوریه یا عراق بروند میان یکدیگر تبادل می‌کنند. این مساله در مجمع عمومی اینترپل در موناکو که روز گذشته به فعالیت‌های خود پایان داد، مطرح شد.

رونالد نوبل، استاد حقوق که به مدت 14 سال دبیرکل اینترپل بوده، اعلام کرد که تبادل اطلاعات در خصوص افراد مسلح خارجی در آوریل 2013 آغاز شده است.

هلاکت 13 عضو داعش در حملات ائتلاف در کرکوک

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که 13 تن از تروریست‌های داعش در حملات جنگنده‌های ائتلاف در جنوب غرب استان کرکوک به هلاکت رسیدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: در این حملات خودروها و تجهیزات داعشی‌ها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، در صفحه رسمی علی رشم، شاعر عراقی در فیس‌بوک که بیش از 10 هزار تن این صفحه را دنبال می‌کنند، اعلام شده است که این شاعر زمانی که با تروریست‌ها می‌جنگید جان خود را از دست داد.

رسانه‌های عراقی نیز گزارش دادند که رشم در درگیری‌های اخیر علیه تروریست‌های داعش در منطقه جرف الصخر که بیشتر ساکنان آن اهل تسنن هستند، کشته شده است.

فرار 51 ایزدی از دست داعش

همچنین یک مسوول امنیتی ایزدی اعلام کرد که 51 ایزدی که توانستند از دست داعش در منطقه تلعفر فرار کنند به کوه سنجار در شمال غرب موصل رفته‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مکتب ایرانی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    5 0
    خط مقدم جنگ با داعش بر عهده بسیج عمومی است که البته سلاح و امکانات خوبی دارند و نیرو های ارتش بعد از پاکسازی انها برای استقرار پشت خط اول هستند. در واقع اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود کاری از دست ارتش بر نمیومد.