فارن‌پالیسی:معنای نامه اوباما این است که امریکا بدون ایران نمی تواند به مقابله با داعش بپردازد

فارن‌پالیسی در تحلیلی درباره نامه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که این نامه نشان دهنده اهمیت ایران در مبارزه با داعش است.

به نوشته فارس در این گزارش آمده که آمریکا در جنگ با داعش در وضعیتی عجیب گرفتار آمده و مجبور شده علاوه بر همکاری با روس‌ها برای تقویت ارتش عراق، با «مرد قدرتمند سوریه یعنی بشار اسد» ائتلاف کند و داعشیان حاضر در خاک سوریه را از هوا بمباران کند.

نویسنده به یک اتفاق مهم در روند مبارزه با داعش یعنی نوشتن نامه محرمانه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای و درخواست کمک برای مبارزه با داعش می‌پردازد و می‌گوید که نوشتن این نامه نشان دهنده دو مطلب است؛ اول این واقعیت که در جنگ با داعش، بدون حضور ایران نمی‌توان برنده شد و دوم آنکه اقدامات مخفیانه اوباما با اظهارات وی در برابر رسانه‌ها، متفاوت است.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که حضور ایران در ائتلاف ضدداعش «نامناسب» است، رهبر معظم انقلاب در واکنش به گفته‌های متعدد مقامات آمریکایی در خصوص عدم همکاری و هماهنگی با ایران در مبارزه با داعش گفته بودند که «در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.»

فارین‌پالیسی در ادامه به محتوای این نامه پرداخت و به نقل از یک مقام آگاه از متن نامه گفت که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته که داعش خطری برای هر دو کشور است و «ایران و آمریکا با دشمنی مشترک می‌جنگند.»

 

 

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • x IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    45 4
    محتویات نامه که منتشر نشده.از کجا معلوم موضوع نامه در خصوص داعش باشد ؟
    • majid2007 A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      14 7
      به نقل از یک مقام آگاه از متن نامه گفت که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته به نظرم این جواب سوالت باشه جناب پوارو .
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    27 0
    نامه روز گذشته ارسال نشده. مربوط به یک ماه پیشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    6 18
    الان ما باید به این گفته فارن پالیسی افتخار کنیم یا ...؟
  • حقیقت گو IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    57 15
    ما باید بر اساس منافع ملی و منطق خودمان عمل کنیم. گور بابای اوباما که گیر داعش خودساخته افتاده. این همه توصیه کردیم اما گوش نکردند حالا چرا جوانان ایران باید جور ندانم کاری آمریکایی ها را بدهند؟ مگر ابرقدرت نیستید؟ بفرمایید گندی را که زده اید جمع کنید. این همه مبارزه با مواد مخدر جوابش تا حالا چی بوده؟ جز قطور تر شدن پرونده ی حقوق بشری ایران به خاطر اعدام قاچاق چیان؟ نه تنها نباید در مبارزه با داعش وارد شویم، بلکه باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر هم تجدید نظر کنیم. مبارزه با مواد مخدر فقط باید با هدف جلوگیری از پخش اون در کشور خودمون باشه. این مواد مخدر را هم در یک مسیر امن از کشور اجازه بدیم رد بشه بره اروپا تا بفهمند کنار نشستن و نقد کردن یعنی چی.
    • آیلار A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      19 1
      آفرین به این نظر . منم موافقم خصوصا در باره مواد مخدر. ما شدیم کنده ی زیر ساتور . بذار مواد مخدر رد شه بره اونطرف خودشون مواظب خودشون باشن مگه ما مسوول آلوده نشدن غربیا هستیم؟ چقدر ما باید به خاطر واقع شدن بین همسایه های به درد نخور تاوان بدیم؟
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      1 0
      فکر نمی کنید در ان صورت یک گوادلوپ دیگر تشکیل شود و ...؟
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
      0 0
      آخ همسایه بدردبخورم اینا...
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    5 2
    داعش که تولید خود آمریکای موزماره. کدوم مقابله؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    4 0
    اسراییل ریشه خطرها برای همه کشورها است و «همه دنیا باید با دشمنی مشترک بجنگنند.»
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    په نه په
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    9 0
    البته که امریکا بدون ایران نمیتونه کاری کنه. چون مبارزه با داعش نیاز به پیاده نظام داره و امریکا دلش نمیخواد جون سربازهاش رو به خطر بندازه. برای همین با چیزایی که از ایران در زمان جنگ با عراق دیدند، میخوان که ایرانیها به عنوان سرباز پیاده وارد میدون بشن.
    • بی نام A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
      3 0
      خوب پولشو بدهند، سلاح هم بدهند، تحریم ها را بردارند باشه بعدش ما میریم