ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) دارد و عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون شهدا و تبعیت از ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مراسم شهادت حضرت زین العابدین (ع) در جمع عزاداران و در مسجد جامع شهر دماوند گفت: روشنگری و انتقال پیام عاشورای حسینی توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در طول تاریخ زمینه ساز قیام های بسیاری همچون توابین، حرکت مختار شد و این قیام ها تا عصر حاضر که امام راحل (ره)احیاگر حکومت اسلامی شد، همچنان ادامه دارد.

او گفت: نهضت امام خیمنی (ره) برگرفته از مکتب عاشورا حسینی (ع) بود و مردم فهیم ایران اسلامی با تبعیت از ولایت توانستند بر استکبار جهانی پیروز شوند.

او با اشاره به واقعه عصر عاشورا و هجوم دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خیمه ها و اسارات خاندان نبوت گفت: با کشته شدن حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش دشمن احساس مسرت و پیروزی می کرد و می اندیشید که فرهنگ علوی و راه حقانیت حسینی دیگر از بین رفته است.

وزیر اطلاعات گفت: گرچه به ظاهر این گونه به نظر می رسید زیرا از امام حسین (ع) و یاران شهیدش جز بدن های تکه تکه شده چیزی باقی نمانده بود و اهل بیت عصمت و طهارت نیز اسیر شده بودند ولی تقدیر الهی بر شکست و خاری دشمنان دین خدا استوار بود.

علوی به حدیثی از امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنانی فرموده اند بعد از واقعه کربلا هیچ کس جرات و جسارت نداشت تا به سمت خانه اهل بیت (ع) رود و حتی از احکام شرعی خویش آگاه شود و تنها تعداد اندکی به سوی خانه آنان می رفتند ولی این شرایط روز به روز تغییر کرد.

او ادامه داد: در روایات آمده در دوران امام سجاد (ع) و با وجود شرایطی که حاکم کرده بودند، روز به روز بر تعداد علاقه مندان به اهل بیت پیامبر(ص) بیشتر شد به گونه ای که شاگردان آن حضرت به 170 نفر رسید.

علوی گفت: تعداد شاگران مکتب اهل بیت در دوران امام باقر (ع) به 700 نفر و در دوران امام صادق (ع) به بیش از چهار هزار نفر افزایش یافت و این چنین شد که مکتب اهل بیت (ع) شکل حقیقی یافت و راه امام حسین (ع) همچنان گسترده شد.

علوی گفت: حضرت زینب (س) در ادامه سخنان خویش فرمودند که تمامی شهدای دشت نینوا دفن خواهند شد و بر قبر امام حسین (ع) عَلَمی نصب می شود که روز به روز بر اهتزاز آن افزوده شده و اگرچه رهبران گمراهی پیش آیند تا این سرزمین را نابود سازند ولی نتیجه ایی از پیش نخواهند گرفت.

وزیر اطلاعات با بیان این که سخنان حضرت زینب (س) امروز به بار نشسته است، گفت: با گذشت چندین قرن از واقعه کربلا شاهد تحقق اهداف قیام عاشورا هستیم که چگونه راه حق ماندگار می شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =