تسنیم نوشت:

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کاهش قیمت جهانی نفت که در حال ضربه زدن به اقتصاد روسیه است به علت دخالت سیاسی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با رسانه های خبری چینی تصریح کرد که هیچ کشور خاصی را برای کاهش قیمت نفت سرزنش نمی کند ولی برخی مفسران سیاسی روسی کاهش قیمت جهانی نفت را توطئه ای طراحی شده توسط آمریکا و عربستان سعودی علیه مسکو ارزیابی کرده اند.

بر اساس این گزارش پوتین در این باره گفت: البته دلیل واضح و روشن برای کاهش قیمت جهانی نفت ، افت رشد اقتصادی جهان است که موجب کاهش مصرف انرژی در تعداد زیادی از کشورهای جهان شده است. علاوه بر این یک عامل سیاسی نیز همواره در تعیین قیمت نفت نقش داشته است. قیمت هر بشکه نفت اورال روسیه از اواخر ژوئن تاکنون حدود 25 درصد کاهش داشته است.

در حالی که قیمت هر بشکه نفت صادراتی روسیه به 80 دلار رسیده این کشور برای دستیابی به بودجه متوازن به نفت 114 دلاری نیاز دارد. این مساله به ضرر اقتصاد روسیه خواهد بود که پیش از این تحت تاثیر تحریم های غرب قرار گرفته است.

اظهارات پوتین در شرایطی است که وی قصد دارد هفته آینده در نشست همکاری های اقتصادی اپک و نشست گروه 20 شامل اقتصادهای بزرگ جهان شرکت کند.

پوتین ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط روسیه با کشورهای آسیا اقیانوسیه گفت: گام های اتخاذ شده از سوی ما در راستای متنوع کردن ساختار رشد منابع اقتصاد روسیه و همین طور کاهش وابستگی به بازار انرژی اروپا بوده است. روسیه تلاش زیادی را برای افزایش صادرات نفت و گاز به منطقه آسیا اقیانوسیه آغاز کرده است.

روسیه یک سوم گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می کند. روسیه قصد دارد میزان صادرات نفت به چین را دو برابر افزایش دهد. شرکت گازپروم روسیه نیز قصد دارد صادرات گاز از طریق خط لوله به چین را از سال 2019 میلادی آغاز کند و هر سال بیش از 38 میلیارد متر مکعب گاز به چین صادر نماید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =