نامه نیوز نوشت:

روزنامه "هاارتص" نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نامه ای محرمانه به آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران نوشته است و در آن بر منافع مشترک دو کشور در مبارزه با داعش تاکید کرده است.

در ادامه گزارش این نشریه اسرائیلی آمده است: کاخ سفید نه به اسرائیل و نه به متحدان خود در خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مورد این نامه خبری نداده است.

کاخ سفید حاضر به تایید یا تکذیب ارسال این نامه نشده است. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که نمی تواند در مورد مکاتبات محرمانه اوباما و دیگران سران دنیا سخن بگوید.

دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز حاضر به اظهار نظر در مورد نامه اوباما نشد، اما اگر اسرائیل واقعا از این نامه به ایران آگاه نشده باشد و تنها پس از انتشار آن در نشریه وال استریت ژورنال از آن اطلاع پیدا کرده باشد، عدم اعتماد بین اورشلیم و واشنگتن بر سر ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

در همین حال شبکه هفت تلویزیون اسرائیل گزارش داد این احساس در اسرائیل وجود دارد که مذاکرات هسته‎ای به سمت توافق بد با ایران در حال حرکت است.

روز جمعه، یووال اشتاینتز وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل به پاریس می رود تا با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار کند و در مورد ایران گفگو کنند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384038

برچسب‌ها