فارس نوشت:

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت‌: نمی‌شود تضمین کرد طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند، چنان که همیشه اینگونه بوده که حقوق را باید ستاند نه اینکه توقع داشت دیگران به ما اعطا کنند.

کمال خرازی وزیر پیشین امور خارجه کشورمان ظهر امروز در حاشیه بازدید الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور از پژوهشکده علوم شناختی که در فاز ۴ پردیس صورت گرفت، در جمع خبرنگاران در خصوص ارزیابی‌اش از مذاکرات ایران و ۱+۵ و نتیجه آن اظهار داشت: در هر صورت تابع این است که چقدر حقوق ما در این مذاکرات تأمین شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: حقوق ما هم مشخص است و قوانین بین‌المللی و NPT مشخص کرده حقوق ما چیست، آن‌چه که مهم است خطوط قرمزی است که در جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و طبیعتاً‌ نمی‌توان از آن‌ها تخطی کرد و باید در راستای احراز آن‌ها گام برداشت.

وی بر همین اساس یادآور شد: مذاکره‌کنندگان ما در همین چارچوب مذاکره می‌کنند به پشتوانه ملت و مقام معظم رهبری و باید امیدوار بود که به کجا خواهد رسید.

خرازی در ادامه سخنانش گفت که نمی‌شود تضمین کرد طرف مقابل بخواهد حقوق ما را رعایت کند. چنانکه که همیشه اینگونه بوده که حقوق را باید ستاد نه اینکه توقع داشت دیگران به ما اعطاء کنند. بنابراین مقاومت کشور مردم و مذاکره‌کنندگان است که باید امیدوار بود به نتیجه برسد.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سؤال که توانمندی و پیشرفت‌های کشورمان تا چه اندازه در مذاکرات تأثیر دارد، گفت:‌ اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها حاضر شدند با ایران در مذاکره جدی وارد شوند نشان‌دهنده نقش بزرگ ایران در منطقه است که با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که از سوی آنها به کشورمان وارد شده توانسته راه و مسیر خود را ادامه دهد و به پیشرفت برسد و مشکلاتش را حل کند.

وی افزود: اگر ایران را با ایران ۲۵ سال قبل مقایسه کنیم می‌بینیم که وضعیت کشور کاملاً تفاوت پیدا کرده است و ایران به دست بیگانگان توسعه نیافته است.

خرازی خاطرنشان کرد: مردم باید این موضوع را احساس کنند چرا که روح استقلال و ایران خواهی این موقعیت را پدید آورده و امیدواریم با مقاومت بیشتر بتوانیم به سرمنزل نهایی برسیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 0
    خوب برین بستانید دیگه نهههه,اقا برور بستان دیگههههه
  • محمد A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    9 2
    آقای رئیس . خطوط قرمز فقر ملت و ناهنجاری اجتماعی بود که سالهاست به یمن عناصر غارتگر بیت المال و رانت خواران از آن عبور شده است . ولی عده ای با عینک های قرمز شلغم را چغندر می بینند
  • بی نام US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 0
    باشه بستانيد
  • بی جا GB ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    4 1
    اتفاقا منم موافقم حقوق رو باید گرفت نه اینکه بری خواهش تمنا کنی که حقوقت بهت داده بشه و این شامل کلیه حقوق هست و نه فقط حق هسته ای