ایرنا نوشت:

تارنمای ائل پرس روز پنج شنبه به نقل از نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نوشت: انتخابات کنگره تاثیر چندانی در مذاکرات ندارد، لغو همه تحریم ها و آزاد کردن صد میلیارد بلوکه شده شرایط ایران برای توافق جامع.

منصور حقیقت پور افزود: بر هم زدن روند مذاکرات هسته‌ای پس از انتخابات کنگره دور از ذهن می‌باشد، چرا که هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا در مسایل اصلی دارای خطوط قرمز یکسان هستند.

وی بااشاره به انتخابات کنگره آمریکا وپیروزی جمهوری‌خواه‌ها و تاثیرات آن بر مذاکرات هسته‌ای گفت: با توجه به اینکه در مراحل آخر مذاکرات هسته‌ای هستیم و بنا نیست این دور نیز تمدید شود بنابراین احتمال دارد پیروزی حزب رقیب فقط بتواند فشار را بر روی اوباما افزایش دهد و تاثیر چندانی در مذاکرات نداشته باشد.

وی افزود: به عنوان مثال علیرغم اینکه حزب دمکرات تمایلی به جنگ و خونریزی نداشته ولی اگر لازم باشد وارد جنگ نیز می‌شود، همانطور که ما شاهد جنگ‌ها و خونریزی‌های زیادی در زمان ریاست جمهوری اوباما بوده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر و سرعین در خانه ملت در پاسخ به سوال خبرنگار ائل پرس راجع به دستاوردهای توافق احتمالی در مذاکرات گفت: باید منتظر نتیجه بود ولی بزرگترین دستاورد این مذاکرات به رسمیت شناختن ایران در باشگاه هسته‌ای دنیاست هر چند که ما عضو هستیم ولی باید همه کشورهای دنیا این مساله را بپذیرند.

وی بابیان اینکه توافقات هسته‌ای می تواند پرش علمی بزرگی را برای ایران فراهم کند، ادامه داد: می‌توان از این توانمندی برای تولید رادیو دارو، افزایش غنی‌سازی بیست درصد، استفاده در آب شیرین‌کن‌ها و بسیاری از موارد صنعتی دیگر استفاده کرده و سهم بزرگی در تجارت هسته‌ای دنیا داشته باشیم.

حقیقت پور با تاکید بر برداشته شدن کامل تحریم‌ها در طی توافق هسته‌ای تصریح کرد: علاوه بر رفع تحریم‌ها باید صد میلیارد دلار پول بلوکه شده به کشور بازگردد تا صرف کارهای اقتصادی و عمرانی کشور شود.

وی راجع به عملکرد تیم هسته‌ای کشور گفت: رهبری اعتماد کامل به تیم مذاکره‌کننده داشته و تک تک این افراد را می‌شناسند و پیش ایشان گزارش ارایه می‌دهند، بنابراین نباید دلسوزتر از رهبر معظم انقلاب بوده یا با بدبینی جلوتر از ایشان حرکت کرد، تا وقتی نظارت ایشان هست نباید با بدبینی به تیم مذاکره کننده نگاه کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به جریانات و ترورهای اخیر شکل گرفته درعربستان اظهار کرد: بدون شک متهم اصلی تمام این ترورها کشور عربستان است.

حقیقت پور یادآوری کرد: دولت عربستان سابقه طولانی در شیعه‌کشی و خون ریختن در عاشورا دارد و ما اطلاعات کافی در دست داریم که تمام ترورهایی که در لبنان و سوریه، عراق، عربستان، پاکستان و ... که در روزعاشورا شکل گرفته بدون استثنا دست آل سعود در آن نقش داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم جریان ترورهای عربستان را همانند سینما رکس آبادان که توسط خود شاه آتش زده شد دانست و خاطر نشان کرد: دولت عربستان متهم اصلی است، مگر اینکه بخواهد با معرفی جانیان و عاملان و با گردن زدن آن‌ها نشان دهد که نقشی در این کار نداشته است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    4 1
    یک سوال دارم آیا کسانی که جلوتر از رهبری حرکت میکنند نباید محاکمه شوند به علت ضربه زدن به منافع ملی۰۰۰۰
  • بی نام EU ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 2
    راست ميگه تاثيري نداره. در هر دو صورت اصلا قرار نيست توافقي بشه.