واحدمرکزی خبر نوشت:

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، روز پنجشنبه اعلام کرد از موضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره بحران اوکراین دفاع خواهد کرد.
گورباچف همچنین اعلام کرد در مراسم فروپاشی دیوار برلین در دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سیاست مداخله جویانه آمریکایی ها را محکوم خواهد کرد.
میخائیل گورباچف به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: « من از موضع روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آن در مجمع سیاسی که قرار است روز یکشنبه در حاشیه سالگرد فروپاشی دیوار برلین برگزار شود قاطعانه دفاع خواهم کرد.»
وی افزود: « من اعتقاد کامل دارم که پوتین امروز بهتر از هر کسی از منافع روسیه دفاع می کند. بدون تردید انتقادهایی درباره سیاست او وجود دارد اما من نمی خواهم از او انتقاد کنم و نمی خواهم کسی این کار را انجام دهد .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، آلمان روز یکشنبه بیست و پنجمین سالگرد فرو پاشی دیوار برلین را برگزار می کند.
در این مراسم قرار است آنگلا مرکل و میخائیل گورباچف و همچنین مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا و لخ والسا رئیس سابق اتحادیه صنفی همبستگی لهستان حضور داشته باشند.
این نشست در حالی برگزار می شود که روسیه و غرب در جدی ترین بحران در روابط خود که با مناقشه اوکراین مرتبط است درگیر هستند.
میخائیل گورباچف گفت: « روسیه ( بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ) روابطی جدید و ساختاری جدید را برای همکاری ایجاد کرد و این کار را به خوبی انجام داد که در آمریکا برای همه خوشایند نیست .»
این برنده جایزه نوبل صلح افزود: «‌ آمریکا طرح های دیگری دارد و برای انجام آنها به شرایط متفاوتی نیاز دارد که به واشنگتن اجازه می دهد در هر جای دنیا مداخله کند. آنها اهمیتی نمی دهند این کار خوب یا بد باشد. موضوع مهم برای آنها مداخله کردن است .»
گورباچف افزود: « من کاملا معتقدم بحران اوکراین بهانه ای برای آمریکاست تا بتواند در امور دیگر کشورها مداخله کند .»
مشاوران سابق گورباچف به تازگی از آنچه به عنوان « خیانت » کشورهای غربی به ویژه به علت عمل نکردن به وعده گسترش ندادن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به بلوک شرق خواندند ابراز نا امیدی کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =