۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

ایسنا نوشت:

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرگ و میر مادران و محدودیت برای فرزندآوری از عوارض سزارین است.

کوروش ساکی در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از معضلات جامعه ما این است که رشد جمعیت کاهش یافته و به ۱.۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ترغیب مادران باردار به سمت سزارین باعث شده محدودیت برای زادآوری ایجاد شود، اظهار کرد: متاسفانه بحث خونریزی‎ها و مرگ و میر مادران از عوارض سزارین است. اما این روش زایمانی به یک ژست کاذب اجتماعی میان بانوان تبدیل شده است و برخی‎ها پرداخت هزینه‎ها در بیمارستان‎های خصوصی را مایه تفاخر می‎دانند.

وی گفت: اکنون سزارین‎هایی که انجام می‎شود تکراری است و به خاطر این بوده که مادر اولین شکم را سزارین کرده و زایمان بعدی نیز باید سزارین باشد.

این مقام مسئول افزود: به منظور ترغیب مادران باردار به سمت زایمان طبیعی این مهم در بیمارستان‎های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی رایگان شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماما A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    58 5
    چرا این دروغ ها و چرندیات رو به خورد مردم می دین توی ایران سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی عوارض به مراتب کمتری هم برای مادر و هم برای نوزاد داره این یه واقیته چه بخواید یچه نخواید.کاری که ماما ها موقع زایمان طبیعی به سر مادر و بچه می آرن غیر قابل تصوره باید اونجا باشی تا بفهمی چی میگم
    • مادر DK ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
      28 6
      دقیقا به نظر من با این همه پیشرفت دانش دیگه باید مامایی برچیده شه و زایمانها چه سزارین و چه طبیعی توسط پزشک متخصص زنان صورت بگیره. مملکت ما کمبود پرستار داره. اینهمه ماما می خوایم چکار؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    66 3
    ژست؟ واقعا انقدر زنان رو حقیر تصور کردید؟واقعا شده یه آمار درست بگیرید ببینید دلیلش چیه؟من شخصا از زایمان طبیعی میترسم. از اون اتاقهای سراسرسفید که آدم رو یاد قصابی میندازه و یه صندلی وحشتناک درحالیکه تنها هستی و هیچ همراهی نداری که بهت دلگرمی بده.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    41 13
    صدمات ناشی از زایمان طبیعی ؛ جسم زنان را خیلی آسیب پذیر تر می کند. در اینجا نمی توان وارد جزییات شد اما بدانید سزارین خیلی سبک تر از زایمان طبیعی است. مواردی هم که ایشان ذکر کرده اند درصد خیلی کمی را در بر می گیرد که قابل چشم پوشی است. تفاخر مسئله دیگری است.
  • ش IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    26 35
    من که افتخار میکنم ازاینکه بطور طبیعی زایمان کردم.چراکه لذت دیدن فرزندم در همان لحظه به همه دردهایی که کشیدم می ارزید....
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      4 1
      افتخار داره؟ پس منم افتخار میکنم که غذا میخورم. اینها اعمال طبیعی هستن هیچ افتخاری ندارن.
  • يك پزشك US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    54 3
    استاد نظر شما در مورد زناني كه قصد ژست گرفتن ندارند ولي به دلايل بسيار بي اهميتي مثل درد طاقت فرساي زايمان طبيعي به سزارين روي مي اورند چيست؟ بهتر نيست مانند ساير كشورهاي پيشرفته در بيمارستانهايمان از تكنيك هاي علمي كاهش درد زايمان استفاده كنيم تا زنان بيشتري به زايمان طبيعي ترغيب شوند؟ ضمنا اگر طبق گفته شما زنان به دليل تفاخر به پرداخت هزينه بالا تمايل به سزارين داشته باشند كه ديگر رايگان كردن زايمان طبيعي كار را بدتر هم مي كند خودتان گفته خود را نقض مي كنيد.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    10 44
    زن ایرانی مصیبته .
  • مجتبی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    66 6
    ژست کاذب؟ آقای دکتر از شما بعیده. خیلی از خانمهای جوانی که سزارین می کنن دلیل اصلی شون اینه که به خاطر زایمان طبیعی جذابیت جنسی شون رو برای شوهرشون از دست ندن. تو سوئد خودم شاهد بودم که در کنار الزام به زایمان طبیعی، بلافاصله عمل جراحی روی زائو برای حفظ جذابیت جنسی انجام میشه انگار که اصلاً زایمانی انجام نشده. به این مسائل هم تو نظرات تخصصی تون فکر کنید
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    42 4
    آخه کی سر سزارین مُرده؟؟ چرا مردم رو میترسونین؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    58 4
    نخیر ایران از نظر رفاه اجتماعی در بین 157کشور رتبه خوشگل107 رو داره بچه بیاریم که چی؟ مردم عقل شون بالا رفته .
  • پزشک A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    63 5
    کاش درد زایمان طبیعی رو یکبارتجربه میکردی بعد میگفتی ژست. راستی همسرتون زایمان طبیعی کردن؟
  • نازنین A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    55 5
    من که عمرا با این وضعیت نه ازدواج می کنم نه بچه دار می شم تازه این آقا دلش خوشه مردم توی یه بچه و هزینه هاش موندن صحبت از زایمان های بعدی می کنه