ایسنا نوشت:

خالد مشعل تمامی گروه های فلسطینی، ریاست تشکیلات خودگردان و فلسطینیان را به انقلابی گسترده علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس فرا خواند و تاکید کرد: تنها این انقلاب است که دشمن را از اقداماتش باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رهبر جنبش حماس از عربستان، اردن، مصر و مراکش خواست تا به خاطر موقعیت ویژه‌شان در جهت حمایت از مسجد الاقصی بکوشند و تاملی جدی در مورد حوادث اخیر قدس داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی تاکید کرد که حمایت از مسجد الاقصی تنها وظیفه ملت فلسطین نیست بلکه تمام امت اسلام در این امر مسئول هستند.

این رهبر فلسطینی در گفتگویی ویژه با خبرنگار «بوابه الشرق» به رژیم صهیونیستی در مورد هر گونه دست‌درازی به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت: بر خلاف گذشته که این مکان مقدس خطراتی را در مقابل خود داشت، در حال حاضر این مسجد در قلب خطر قرار دارد.

رهبر حماس در ادامه از مقاومت و سوق دادن ملت به سمت قیام و انقلاب علیه اشغالگران به عنوان یکی از دو عامل اساسی جهت مقابله با اقدامات تل‌آویو علیه مسجد الاقصی یاد کرد و اظهارداشت: این کار، دشمن را از اقداماتش باز می دارد که البته این تنها مسئولیت حماس نیست بلکه تمامی گروه های فلسطینی از جمله فتح و جهاد اسلامی در این مسئولیت شریک هستند. ریاست تشکیلات خودگردان و تمامی مقامات فلسطینی یک مسئولیت سیاسی، تاریخی و ملی را در قبال مسجد الاقصی و آرمان فلسطین دارند؛ آرمانی که قدس و الاقصی قلب آن به شمار می رود.

وی در توضیح عامل دوم گفت: دولت ها و ملت های مسلمان از مقامات رسمی گرفته تا جنبش ها، رهبران، اندیشمندان، گروه ها و احزاب، علما، نویسندگان مسلمان و مسیحی و هر انسانی که ارزش های عدالتخواهانه برایش اهمیت دارد، باید به حمایت جدی از مسجد الاقصی بپردازند و صدای خشم خود را به گوش جهانیان برسانند. باید این خشم تمام عیار باشد. این پیام ما به امت اسلامی است.

این چهره مبارز فلسطینی بر مسئولیت کشورهای عربی و اسلامی به ویژه مصر و اردن تاکید کرد و گفت که این کشورها به حکم موقعیت ویژه ای که در مسأله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی دارند، باید وارد عمل شوند.

مشعل در ادامه مواضع اخیر اردن در موضع مسجد الاقصی را ستود و ضمن ارزیابی مثبت این مواضع، خواستار افزایش موضع گیری های مشابه شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر مسئولیت مراکش به عنوان رئیس کمیته قدس در اتحادیه عرب تاکید نمود و از عربستان نیز درخواست ایفای نقش در حمایت از مسجد الاقصی کرد.

در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خالد مشعل آمده است: قدس پایتخت تاریخی و دینی جهان و پایتخت سرزمینی است که شاهد ظهور ادیان مختلف بوده است. استفاده از هر گزینه ای در حمایت از مسجد الاقصی وارد می باشد و در مقدمه این گزینه ها مقاومت و ابراز خشم ملی در مقابل دشمن قرار دارد.

وی گفت: آنچه که امروز در مسجد الاقصی جریان دارد، چیز جدیدی نیست. دشمن صهیونیستی از زمان اشغال قدس شرقی در سال 1967 در راستای گسترش روند شهرک سازی در این شهر و تغییر هویت آن می کوشد. اشغالگران حفاری های بسیاری در قدس انجام دادند تا برای خود تاریخی کذایی بسازند ولی در این امر ناکام ماندند و پس از آن مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و مورد تجاوزش قرار دادند و همچنان نیز خطر، مسجد الاقصی را تهدید می کند. این صرفا جنگ ملت فلسطین نیست بلکه جنگ عرب ها، مسلمانان و تمامی انسانیت است.

خالد مشعل تصریح کرد: نباید بین این نبرد و دیگر پرونده ها خلط کرد. نباید مسائلی را مطرح کنیم که باعث تضعیف عملکرد مان در انجام وظایف مربوط به حمایت از مسجد الاقصی شود. سزاوار است که به خاطر قدس خون بدهیم، شهید بدهیم مانند همان کاری که شهید معتز حجازی کرد و برای گرفتن انتقام حرمت تضییع شده قدس و مسجد الاقصی، تندروترین صهیونیست ها و شهرک نشینان را در قدس هدف قرار داد؛ همان‌هایی که اشکال مختلف حمایت مالی و تسلیحاتی را برای یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی انجام می‌دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =