روزنامه ایران در سرمقاله خود نوشت:

کسب و کار بازیگران سیاست در ایام محرم تعطیل نبود. درست در لحظاتی که خیل ایرانیان سرگرم عزاداری برای امام شهید شان بودند جمعی دیگر پروژه استفاده سیاسی و تبلیغی از مجالس عزاداری را به صورت گام به گام پیش می‌بردند. شواهد و برآوردها نشان از این دارد که برخی محافل سیاسی در این 10 روز بیشترین تبلیغات جناحی و جهت دار را علیه دولت انجام داده‌اند. در کنار سخنرانی‌ها و خطابه‌های جنجالی که مبلغان خاص در نفی سیاست‌های دولت ایراد کردند محرم امسال شاهد یک اتفاق کم سابقه بود. این اتفاق در قالب انتشار موج شایعه و پمپاژ خبرهای دروغ توسط برخی سایت‌ها و ارگان‌های خبری خاص نقش بست.
 این موج تولید شایعه و جنجال از اولین روزهای محرم آغاز شد که در آن ارگان جناح تندروها اتهام تبانی دیپلماسی ایران با طرف امریکایی را به صورت انبوه منتشر کرد و بتدریج که به روزهای پایانی سوگواری نزدیک شدیم شایعات دیگری ساخته و پرداخته شد از جمله این اتهام که مدیران ارشد وزارت ارشاد برای مذاکره راهی آمریکا شده‌اند.
ماجرای سرایت نزاع‌های سیاسی به مجالس مقدس دینی امری مسبوق به سابقه است اما آنچه تازگی دارد استفاده انبوه و سازمان یافته از شبکه‌های مجازی و سایت‌های زنجیره‌ای مخالف دولت برای تأثیرگذاری و تخریب ذهن افراد دیندار نسبت به دولت است. آهنگ پروژه تبلیغاتی تندروها علیه دولت نشان از این دارد  که گویی این گروه تنها امیدهای از دست رفته خود را در همین تحریک احساسات دینی مردم می‌جوید و به زعم آنها، مناسبت‌های مذهبی تنها فرصت طلایی برای برانگیختن موج مخالفت علیه دولت است.
به مضمون و مفاد مطالبی که شبکه‌ها و سایت‌های خبری این ده روز به صورت بولتن و بروشور و پوستر در میان مردم دیندار پخش کرده‌اند نگاه کنید؛ اکثریت این مطالب در تقابل با سه رشته از سیاست‌های دولت قرار داشتند؛ مذاکرات هسته‌ای، بهبود اقتصادی و سیاست‌های فرهنگی.
همه تدارک‌های تبلیغاتی این جریان حول این محور جریان داشته که دولت و تصمیم‌های آن در داخل و خارج را مغایر با دین و ارزش‌های دینی وانمود کنند. برای رسیدن به این مقصود از یک تاکتیک آشنایی بهره می‌جویند تاکتیکی به نام «شبیه‌سازی حوادث صدر اسلام با وقایع امروز». طراحان این سناریو می کوشند برای همه شخصیت های داخل و خارج معادلی در اردوی سپاه کفر پیدا کنند. این تاکتیک با اشتیاق زاید الوصفی از سوی پیروان یک گروه افراطی در محرم امسال دنبال شد به گونه ای که مدام در پی یافتن قرینه‌ای برای شمر، یزید، معاویه یا اشعث یا عمر سعد بودند. به این گفته‌ها که هر کدام بر زبان برخی سخنرانان مخالف دولت جاری شده نگاه کنید که: سازش با یزید، اقتصاد را درست نمی‌کند! شمر زمانه‌ات را بشناس، اشعث‌ها دشمنی امریکا را باور ندارند! عمربن سعدها هنوز با محاسبه گندم ری سیاست‌ورزی می‌کنند!
تصور کنید که این قیاس‌های دل آزار به صورت پیام ها و پیامک‌های خبری توسط چند سایت زنجیره‌ای مخالف دولت هر روز در میان عزاداران پمپاژ می‌شد. البته این تبلیغات از حمایت مدیریت شهری نیز بهره‌مند بودند و همه آن عبارات طعنه آلود قبل از انتشار در خروجی سایت‌های زنجیره‌ای مخالف دولت بر بیلبوردهایی در تقاطع و میادین پایتخت به نمایش درآمدند.
گمان می‌رفت که سنت خطرناک بهره‌جویی حزبی سیاست پیشه‌گان از مجالس مذهبی با رفتن دولت پیشین رخت بربندد اما شواهد مختلف از بازتولید این رفتارها حکایت دارد. دست کم شاخه تندروهای مخالف دولت اکنون به صورت سازمان یافته برای بهره‌جویی از مذهب و آیین‌های مذهبی برای منویات گروهی خیز برداشته است. این گروه به صورت مشخص بر تحرک عده‌ای خاص تکیه می‌کند که به صورت بی‌پروا و بی‌منطق زبان به تخطئه سیاست‌های دولت از مذاکره هسته‌ای تا تغییرات فرهنگی می‌پردازند.
چنین سطحی از دوگانگی در سلوک از سیاست پیشگان امری خطرناک است. آنها از مقدسات و مسائل دینی برای مقابله با دولتی بهره می‌جویند که رئیس آن در منشور انتخابات ریاست جمهوری‌اش، یکی از اهدافش را احیای منزلت و مقام اهل بیت(ع) در جامعه قرار داده و به صراحت اعلام کرده که مأموریت دارد تا لطمه‌هایی را که در هشت سال گذشته بر دین و باورهای مذهبی مردم وارد شد، جبران کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    انصافا مقاله ی کامل و درستی بود نمونش هیتی که ما میرفتیم پارسال اقای رفیعی می اومد و خیلی هم خوب و کامل صحبت میکرد ولی امسال اقای ماندگاری رو اوردن و از روز اول ده ی محرم اینگونه صحبت میکرد جوری صحبت میکرد ادم فکر میکرد روحانی شمره و این بیلبور ها رو به فاصله ی 5 متر 5 متر در خیابان های قم گذاشته اند ، کسی نیست بگه اخه خود رهبری دارن میگن مذاکره کنید شما که خودتون رو پیروشون میدونید چرا از ایشون جلو ترید ؟
    • بدون سانسور A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      6 45
      آقا فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی این مذاکرات باعث میشه مسولین و مردم ما بهتر امریکا را بشناسند. همینطور که الان همه ما میبینیم تنها کشوری که نمیزاره مذاکرات به نتیجه برسه و گربه میرقصونه آمریکاست...
    • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      20 1
      کلا این اقلیتی که بدجوری تو قدرتن واسه رهبری ارزشی قائل نیستن و فقط از اسم ولایت و رهبری سواستفاده میکنن. مثلا یه نمونه که رهبری امسال صراحتا لعن، لطمه، قمه زنی و از این دست کارهای ناصواب رو حرام اعلام کردن اما اینها با شدت بیشتری امسال این کارها رو انجام دادن. من فکر میکردم اینا که ادعای ولایتمداری دارن امسال از این کارها نکنن. سخنران میگفت مواظب باشید عده ای با برنامه میخوان لطمه رو از شما بگیرن. همین لطمه هاست که اسلام رو نگه داشته
  • حميد IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    حالا خدا رو شكر ترجمه انگليسي شمر زمانه ات رو بشناس رو تو بيلبوردهاي امسالشون درست كردن.ترجمه پارسالي كه آخر آبروريزي بود.خداييش تو كل شهرداري يه نفر پيدا نمي شد يه جمله رو درست ترجمه كنه؟؟؟؟؟
    • علی ابراهیم ... A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      29 1
      نمیدونستی بیسوادن دلواپسا؟
  • بی نام RO ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    238 5
    بله امام حسین را خارجی و فتنه گر نامیدند ولی قران خواندن مولا بر سر نیزه و در تشت خونین باطل السحر یزیدیان است. این رسم مردم کوفه است
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      17 0
      عالی بود دوست عزیز. درود بر شما
  • میثم CA ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    306 7
    استفاده ابزاری از دین متاسفانه به دینداری مردم آسیب میزند
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      20 0
      دوست عزیز متاسفانه زده است
    • ساناز RO ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      15 0
      رسانده
  • بی نام TR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    دقيقا بنده هم اين موضوع را از نزديك در حسينه محلمان ديدم و فقط بحث سياسي و انتقاد از دولت بود
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    263 7
    اینا از جون ملت چی می خوان مگه ملت نظرش رو اعلام نکرد که دست بر دار نیستن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      30 0
      سهمشون رو میخوان جانم. روحانی اومد سهم ها را قطع کرد.
  • سعیدمسعودی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    35 2
    دولت منتخب اکثریت ایرانیان است. همه باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 12
    نه که روحانی استفاده نکرد: ما پیرو امامی هستیم که توبه حر را پذیرفت........................
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    113 9
    ای بابا اینا که شبیه ادبیات همین روزنامه در زمان احمدی تژاده
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      1 5
      احتمالا بعد سه چهار دوره آبدارچی روزنامه ایران اگه این پست سازمانی هم پسرخاله یا فامیل دور نگرفته باشه هر چهار سال عوض نشده باشه یک ....... بیرون میاد چون هر چهار سال ریتم و تیپش رو باید عوض کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    این کارها خوب نیست ولی کار شما هم خوب نیست چون شما هم هر موقع وقت مکنید این کار را علیه مقابلاتن انجام میدهید ولی بدانید مردم هم خوب میدانند چه خبر است
    • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      4 0
      اینهایی که نظر مخالف میدند یعنی مردم نمیدانند چه خبر چرا مردم خوب میدانند طرفین از هر ابزاری استفاده میکنند و به هم رحم نمیکنند اصلا نه انگار تو یه کشتی اند
    • مالک IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      1 1
      اشتباه متبت دادم وشرمنده دوستام
    • الیاس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      0 1
      از کدام مردم سخن میگویی؟
    • ناصر هشترودی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      9 0
      اره ،مردم میدانند کی برایشان قدم خیر برداشته .وقتی برای زندگی مردم میرسد همین تندروها سکوت محض میکنند اما در عوض درخواست شلاق برای صاحبان سگ خانگی میکنند .خجالت اور است.اینا با این کارها محبوبیت دولت را بیشتر از هر زمان بالا میبرند .چون تندروها برای مردم مرده اند .قالیباف هم تا اخر عمر خواب ریاست جمهوری را خواهد دید.
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 0
    با سخنرانی های بعضی افراد ، بازهم معلوم می شود فلسفه قیام حسین فهمیده نشده و حسین علیه السلام را خوب نشناخته اند کسی که با انهمه مصیبت ها یک کلمه زشت و قبیح بر زبان نیاورد و در سخنانش جز خدا و راه حق قرآن که شناخت کامل به این راه داشت منظور نظرش نبود کاش مدعیان اصول اصولشان را از این سرچشمه های نور می گرفتند نه از سیاست هم حزبی هایشان
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 31
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    32 0
    مردم از تندرو ها خسته اند
  • بي نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    25 0
    مرگ بر تندرو ، جبهه پايداري خجالت بكشين شماها خود كوفيان هستيد كوفيان زمانه درود بر روحاني خاتمي هاشمي خبر لطفا بدون جانبداري چاپ كن
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 1
    عبارت " أفراد ديندار" درست نيست بنويسيد علاقمندان به مراسم مذهبي
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    6 0
    شهید مطهری چه زیبا در "حماسه حسینی" فرمودند که :آنچه تحریف شود ارزش پیروی ندارد آیا این اقتدارگرایان نمیدانند چه واقعه ای چه امامی و چه منبع اعتقادی ای را تحریف می کنند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    19 0
    درود بر روحانی
  • مهدي عمادي AE ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    20 1
    خدا را شكر نه به مسجد ميرويم نه به ميخانه از هرنوع ريا كاري دوريم ولي اين عزا داري هم خيلي مشكلات ايجاد كردهوكسي جواب گونيست 1بچه شش ماه اب نمي خورد بلكه شير مادر مي خورد 2ابوالفضل عباس بعد از اينكه اب برداشت و نخورد و مشك را اورد ايشان كه قبل از رسيدن كشته شد كي نيتش را خوانده بود 3؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
      2 9
      تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. آقاجان سواد چیزی رو نداری چرا ابراز نظر میکنی؟ 1. بچه از چهار ماهگی به بعد به آب نیاز پیدا میکنه. این نیاز در هوای گرم و بیابانی هم بیشتر میشه.2. درخواست آب برای علی اصغر برای نشون دادن عمق سنگدلی کوفیان بود چون علی کوچک در حال مرگ بود چه آب می خورد چه نمی‌خورد 3. بسیاری از روایات و خبرهای کربلا توسط امام سجاد و امام باقر روایت شده‌اند که برای آگاهی از چیزی احتیاجی به دیدن مسائل با چشم سر ندارند و از جانب خدا به اونها علم عطا شده. ضمنا در لشکر عمر سعد چهار راوی و تاریخ نگار حضور داشتند که جزئیات وقایع رو ثبت می کردند.
    • مصطفی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
      0 0
      اقا مهدی کی میگه اقا به اب نرسید حضرت عباس رسید به نهر مشک پر کرد وقتی داشت بر میگشت شهید شد
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    10 0
    دولت انتخاب شهردار را سهل گرفت...
  • علی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    32 0
    من کارمند وقتی میبینم سیب زمینی از پارسال ارزونتره مسکن از پارسال ارزونتره طلا دارو ... میگم روحانی رو عشق است والسلام
  • یادآور A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    9 2
    خدایا بدخواهان نظام و امت اسلامی ایران را اگر قابل هدایتند هدایت کن و الا از صفحه روزگار محوشان کن . خرد جمعی ، سعه صدر ، خدمت به مردم و تحمل رقیب سلیقه ای را بر وجود مسئولین و صاحب منصبان این مرزوبوم مستولی بگردان . ساعیان خدمت را بر شیفتگان قدرت غالب بگردان . نوع دوستی ، خیرخواهی ، تبعیت از قانون ، ایثار ، خدمت به مردم ، وحدت ، شجاعت ، صداقت ، و مهمتر از همه احترام به یکدیگر که از نشانه های امت اسلامی است را در احاد ملت بویژه مسئولین متبلور بگردان و تهمت ، کینه توزی ، بدخواهی ، قدرت طلبی ، کژفهمی ، بزدلی و تفرقه و نفاق را از ایشان دور بدار . آمین یا رب العالمین .
  • ناشناس IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 0
    اگردولت این دوکار را کرده باشه که کار بدی نیست خواست اکثریته
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    6 1
    از انجایی که عزاداری ها رنگ وبوی سیاسی گرفته بودند ما که عطایش را به لقایش بخشیدیم.مگر رهبری از مذاکره کنندگان حمایت نمی کنند ا؟این وسط معلوم نیست دلواپسان آب به آسیاب کدام دشمن می ریزند؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    9 0
    اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ،شرم آوره تو ایام سوگواری سالار شهیدان بعضی ها غرق در امور دنیوی شده اند،سوال اینه که مثلا اگه بی بی سی شروع میکرد به پخش این جور اخبار همینا صدای نعرهشان تا فلک نمیرفت؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    9 0
    مردم دیگه هرگز به احمدی نژاد ها اعتماد نمیکنند۰۰۰۰۰ تجربه بسیار تلخی برای ایرانی ها بود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    21 0
    شهر ما شده پر از بيلبوردهايي که لباس شمر رو تن اوباما کردن، واقعا هدفشون چی می تونه باشه من نمی دونم...
  • ضیا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 7
    یادمان باشد که تطبیق دادن زندگی با آیات قران واستعانت از داستانهای ان برای عبرت گرفتن ، رفتاری از که خداوند از انسان می خواهد وبزرگان ما نیز بدان سفارش می کنند تا مسائل روزمره خود را با ان گره بزنیم وکمتر به اشتباه برویم. لذا کار موعظه گران ومنبریان وسخنوران متعهد ومؤمن ، روشنگری واستناد به همین وقایع تاریخی است تا از انها عبرت بگیریم. چرا برخی افراطیون چپ وراست انتظار دارند که همه مانند انها فکر کنند وهمچون انان عمل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کمیل A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    14 1
    این آقای دکتر خلبان قالیباف،تا کره زمین میچرخه،کینه از ،آقای روحانی داره،فکر کنم هر موقع گازانبر ببینه،یاد اون مناظره تاریخی بیفته بنده خدا.درود بر روحانی.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    6 2
    اینها عوامل موساد هستند نه خیر خواهان ملت.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    8 1
    برای رسیدن به مقاصد سیاسی خودشان از اعتقادات مردم سوء استفاده میکنند سکوت در مقابل این عمروعاص های زمانه خیانت به دین و مردم است .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    4 21
    کلا فقط از سیاستهای دولت تعریف کنن و به به وچه چه بگن راضی میشین ؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 7
    اتفاقا روزنامه های زنجیره ای که مال خود دولته...اینکه روزنامه های زنجیره ای درباره سوء استفاده از محرم هرکاری بتونند بکنند رو هم شکی توش نیست... روزنامه ایران که بالاخره روزنامه دولتی هستش و باید فقط از دولت حمایت بکنه چه این دولت چپ باشه چه راست ...... شما خودتون تندرو هستید بعد دیگران رو متهم به تندرو بودن میکنید ... نه اینکه الان اقتصاد و فرهنگ و سیاست درست عمل کرده که حالا اینقدر کسی بخواد برعلیش صحبت کنه ... اخرشم اینکه آقای روحانی و اطرافیان که خود بلند فحش و ناسزا به داخلی ها بدهند و فقط در مقابل امریکاییها و اروپاییها سرتعظیم فرود آوردند و هرچی اونا بگند جرات کلمه ای برعلیه اونها ندارند ......
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 0
    کسانی که نظر ارسال می کنند یه نکته رو باید تو ذهنشون باشه که خواهشا بجای خودتون حرف بزنید نه کل مردم همه مردم نه اینجوری فکر می کنند و نه این سایت رو می بینند .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    4 1
    این افراد اعتقادی به امام حسین اگر داشتند به این فرموده امام توجه میکردند اگر دین ندارید لااقل آزادفکر باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    10 0
    بنده خودم درهیئتی بودم که خطیب آن بحران بی آبی رو دروغ دولت برای گران کردن آب بیان کرد واز آن بدتر اینکه بیان کردند که رهبر معظم انقلاب هم به ایشان تذکر داده اند
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    8 1
    مردم نباید مقابل این فراطیون ساکت بشینند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    5 1
    باید به برخی افرادکه باسعی دارندباسواستفاده از مقدسات دولت راتخریب کنند یاداورشدکه این دولت خود پرچدار عزت در روابط خارجی وحفظ کرامت شهروندان است این افراد باید پاسخ دهندکه دوستی بامردم اسراییل عزل وزیرخارجه درحین ماموریت چه نسبتی باعزت دارد ایا دوستی باشمرزمان اسراییل با بودن دراردوگاه اباعبدالله فابل جمع است در زمینه داخلی میگفتند فلان فردا به شهر شما می اید بیایید در مسیر نامه هایتان به اوبدهید واتوبوس ها برای انتقال امده است یا در جمعی سخن از غنی سازی در زیرزمین خانه توسط دختر ی14ساله می کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 4
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • ناصر IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 9
    با سلام. مسلما تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. حتما یک اتفاقاتی در حال رخ دادن هست. خلاصه کسانی که حر را با سران فتنه یکی میگیرند ممکن است متهم به یزید بودن شوند. حر توبه کرد و در رکاب ولی اش شهید شد. اگر راست میگویند مثل حر لباس جنگی بپوشند و علیه یزید زمان بجنگند و از حرم دفاع کنند و شهید شوند تا توبه شان پذیرفته شود.
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 2
    جرياني تماميت خواه وانحصارگرازهمان روزهاي شروع انقلاب براي قبضه قدرت باتهمت وافتراء كساني كه بااوهمراه نبودند راازميدان به دركرده است وهمچنان استمرار دارد اينهامناديان دين دولتي هستند نه دولت ديني واين بسيارخطرناك است اين نوع انديشه انحصاري كه چندان پايگاه اجتماعي قوي هم ندارد متاسفانه دربسياري ازمناصب چنگ انداخته وبي محاباميتازد وازهمه ابزارهاازجمله مجالس مقدس عاشورا استفاده ابزاري ميكندوباتاسف ميدان براي اين اقليت بسيار باز است.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 1
    تقصیر دولته که اهانت و تخریب دولت رو که نوعی جرم محسوب میشه نه نظارت داره و نه برخورد میکنه و این طوری به هرج و مرج خودش کمک میکنه
  • سورنا GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    16 1
    ببیینید امام حسن مجتبی در زمان خودش با دشمنانش صلح را برگزید چون شرایط ایجاب می کرد ، و در عصر ما روابط با کل دنیا یعنی رفاه و آسایش و پیشرفت بیشتر البته رابطه هوشمندانه / همانطور که امام حسن مجتتبی ع انجام داد ، اونوقد یه عده که تعدادشان هم زیاد نیست دارند منافع جدشون رو بر فقر مردم ترجیح میدن //// بذارید مردم با عقلشون تصمیم بگیرند / شما همین رای مثبت و منفی پیام های بالا رو نگاه کنید متوجه می شید.
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 15
    کارهای اصلاح طلبان هم خوب نیست مثلا اقای میر لوحی اینکار هاشمی ریس جمهور شده بلافاصله در دانشگاه ازاد عکس ایشان را می چسبانند بارفتن فرهاد دانشجو یا کامران یا خسرو دانشگاه ازاد جولانگاه یاران هاشمی شد بابا دوران تبلیغات گذشت هاشمی حمایت کرد الان جوابگو روحانی بقولی از شهر خواندن باید الان نثر بگوید نه روضه
  • حجت الاه IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    5 1
    کاستی های که امروز شاهد ان هستیم نتیجه سو مدیریت 8 سال قبل است که اقتصاد فرهنگ و.... را نابود کردو همه بخاطر ضعف در مدیریت و عدم لیاقت و رفتارهای تند جناحهای قدرت طلب بوده که همه چیز را نابود کردند ما مجبور هستیم با جامعه جهانی کار کنیم نمیتوانیم برای همیشه به همه فهاشی کنیم اخر جهت حفظ منافع ملی باید دیپلماسی داشته باشیم همانگونه که امام گفت نیروهای مسلح نباید در سیاست دخالت کنند
  • ض RO ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    فتنه های واقعی دارن نمایان میشن
  • امیری IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    من از جریان خبر ندارم ولی یقین دارم که دولتمردان محترمکه میدانند قالیباف خدمات ارزندهای انجام داده وکارهای خودشان ناچیز است ودرخدمت نمی توانند رقابت کنند میکوشند با بهانه گیری وازکاه کوساختن حریف قدرتمند خودرا ا زمیان بدرکنند