معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات امریکا و نتایج آن نوشت: انتخابات امریکا در حال پایان یافتن است و جمهوریخواهان، هر دو مجلس نمایندگان و سنا را با اکثریت در کنگره به دست گرفته و در فرمانداری‌ها برنده شده‌اند.

حميد ابوطالبي در صفحه توییتر خود  با بيان اينكه حساسيت موضوعات سياست خارجي براي اين انتخابات به حدي بود كه موفقيت‌هاي اوباما در حوزه اقتصاد، نتوانست براي او پيروزي سياسي به ارمغان آورد، اظهار داشت: شكست در تبديل موفقيت اقتصادي به پيروزي سياسي، به جهت تحولات اثرگذار از خليج‌فارس تا درياي سياه و ايجاد هراسي ملي از آن در امريكا با جمهوريخواهان بود.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور سه بحران امريكا را شامل انحصار تعاملات با ايران به موضوع هسته‌اي، عدم موفقيت امريكا در سركوبي داعش و بي‌تفاوتي استراتژيك امريكا در موضوع اوكراين خواند و گفت: اين يعني شكست در تعامل همه‌جانبه با ايران، عدم توانايي در ايجاد ائتلاف و مماشات با عربستان در تجهيز داعش و موفقيت روسيه در شكست استراتژيك غرب در اوكراين.

وي ادامه داد: در دو موضوع نخست، ايران، علاوه بر بازيگر اصلي بودن، دست برتر را هم دارد و نظرات دقيق مقام معظم رهبري و سياست رييس‌جمهور، اين دگرگوني در امريكا را رقم زد.

ابوطالبي با بيان اينكه اكنون براي انتخابات رياست‌جمهوري بعدی، هر دو حزب امريكا به ايران احتياج دارند، خاطرنشان كرد: به خصوص جمهوريخواهان كه مي‌كوشند در سياست خارجي تحول ايجاد كنند.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهوري يادآور شد: لذا هر دو حزب امريكا به دنبال رسيدن به تفاهم هسته‌يي با ايران و تحصيل همكاري استراتژيك ايران در مسائل منطقه به ويژه در مبارزه با داعش و... خواهند بود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    28 65
    تحلیل بسیار متین و درستی رو بیان کردند وواقعیت مسئله هم همینه که ایشون اشاره کردند.
  • کمیل A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    2 0
    تاریخ ثابت قدم بودن جمهوری خواهان را در رابطه با سیاست خارجی،اخص با ایران بارها نشان داده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    جمهوری خواهان صحنه حضور برای اینده را در سطح ریاست جمهوری اماده کرده اند اول ایجاد داعش دوم ایجاد برنامه برای تغییرات گسترده در سوریه لیبی عراق و از همه مهمتر عربستان انچه مهم است ایران باید با برگ اروپا بازی بیشتری بکند و از الان لابی با جمهوری خواهان را
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    به خاطر اینکه همچین تیتری بگیرند چه اظهار نظر عجیبی فرموده اند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 2
    به نظر من تا حدی این سخنان درست است، اوباما در سیاست خارجی نه تنها در این مسائل بلکه در قضیه لیبی و سوریه و غیره عملکرد مناسبی نداشت. ولی اگر بتواند مشکل با ایران را حل کند، برد بسیار بزرگی برای او خواهد بود و دستش را جلوی کنگره و بعد از آن انتخابات بعدی برای دموکارتها باز می گذارد. برای همین ممکن است حتی امتیازات بیشتری بدهد تا مذاکره به نتیجه برسد. بدون شک ایران با جمهوری خواهان هم وارد مذاکره می شود کمااینکه پیشتر نیز این کار را کرده ولی خوب شرایط دشوارتر خواهد بود.
  • بی نام RO ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    جمهوریخواهان بسیار به بریتانیا وفادار هستند...اگر قدرت دست آنها بیفتد بریتانیا احیا خواهد شد... مواضع کانادا نسبت به ایران را به یاد میارین، اینا از اونا آتیشی ترن...
  • متین IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    بله راست میگه جمهوری خواهان قدرتشان بیشتر از اونی که داعش رو نابود کنند
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    چه کسی حاضره روی اسب بازنده شرط بندی کنه . این کار یک آدم احمق میتونه باشه
  • بی نام UA ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    گفتارهای خوشبینانه و شعار گونه که خوشایند بعضی ها است ، واقعیت ها را عوض نمیکند . فرصت ها دارند از دست میروند .با عوض شدن احزاب در امریکا ، جهت گیری ها و روشهای امریکا با کشورها کاملا عوض میشود.
  • بی نام EU ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    باز هم حرف هاي شعاري. اوكي قبول. حالا صبر كنين ببينين جمهوري خواها چي ميخوان
  • بی نام UA ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    دوست عزیز از تحلیلتان بسیار متعجبم ....چانه زنی ها بیش از حد طول کشیده ، و این در حوصله فرهنگ امریکایی ها نیست .موضع نرم اوباما امریکایی ها را رویگردان کرده ولی دستاوردی که باید برای ما نداشته .
  • وحید A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    اقای اوباما رشد اقتصاد امریکا رو به 3/5 درصد رسوند و تورم رو به 5 درصد...این موفقیت اقتصادی نیس؟هرچن ما ایرانیا نبایدم اینو موفقیت اقتصادی بدونیم وقتی تورم رو در عرض 1 سال از 40 درصد رسوندیممیگن کم شده و از رشد منفی 6 درصد به 0 رسیدیدم دیگه اون چیزا موفقیت نی...تازه میفهمم چرا اوضاعمون اینه
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    از بس اوباما بی عرضه بود
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    2 0
    کجای این تحلیل درست بود ؟ جمهوری خواهان دیگر ناز ایران را نمی کشند و ایران یا باید کوتاه بیاید یا تحریمات دوباره بر می گردند .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    لابی جمهوری خواه یا همان صهیونیست بسیار تندرو تر از این تحلیل هاست
  • پپه شناس A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 1
    نه بابا ؟ عجب ما چه تعیین کننده ایم در جهان و خودمان نمی دانستیم . این آقا دو حالت بیشتر نداره یا خیلی ساده لوحه و یا مردمو ساده لوح میدونه.
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    باز هم میرسیم به همان مثال معروف که اگر خداوند بخواهد کسی یا جمعی را نگهدارد هیچ بنی بشری نمیتواند به او گزند برساند .امریکا نابودی طالبان سرنگونی صدام پدیدی اوردن داعش را برای اعتبار ایران بطور ناخواسته انجام داد همه غرب وقتی به مترسکهای دست ساز خود رسیدند واماندند اما ایران در کنار ارتش و مردم عراق توانست هم کردها و انشا الله همه عراق را از لوس وجود این غده چرکین بد خیم را از منطقه بیرون براند
  • بی نام RO ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    جمهوری خواها کله شقند مثل بعضی از افراطیون خودمون.این حرفا حالیشون نی
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    2 0
    اصلا موافق نیستم. تحلیل اشتباهی ست. فشار با جمهوری خواهان به ایران چند برابر خواهد شد و حتی توافق هسته ای رو هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. فکر نمی کنم نیازی به ایران داشته باشند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 1
    من هم موافقم ، بايد يادمان باشد كه دموكراتها صلح طلبتر نيستند ، بلكه روش دشمني انها فرق مي كند . چمهوري خواهان ، خود بهتر مي دانند كه تا سالهاي سال ، كسي دلش براي جنگ طلبي هاي جرج بوش پدر و پسر تنگ نخواهد شد در نتيجه آنها هم موضع ديپلماتيكي خواهند گرفت ، به خصوص كه آنها دو سال وقت دارند مردم امريكا را متقاعد كنند در انتخابات رياست جمهوري به آنها راي دهند و مطمئنا"‌جنگ طلبي هيچ كمكي به آنها نخواهد كرد . آن هم در زماني كه يك بانوي جنگ طلب به نام هيلاري كلينتون آماده انتخاب به عنوان اولين رئيس جمهور زن تاريخ امريكا ست
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    2 0
    در حال حاضر و 2 سال باقیمانده اوباما، موفقیت در پرونده ی هسته ای فقط و فقط به نفع دموکراتها و 100 به ضرر جمهوری خواهان است.این چه تحلیلی بود؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 0
    واقعا در این مملکت قحط الرجال است که ایشان باید معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور شود؟ تحلیلهای ایشان واقعا ضعیف و دور از واقعیت است....
  • اشکان DE ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    ایشون کمی تا قسمتی ساده انگار تشریف دارن و به نظر میاد فهم درستی هم از سیاست خارجی آمریکا ندارن ... و احتمالا یادشون رفته که همین کنگرۀ آمریکا بود که ورود ایشون به آمریکا رو سر ماجراجویی ایشون و رفقاشون در داستان اشغال سفارت آمریکا قدغن کرد ... حالا ایشون که دستش از آمریکا کوتاه شده ، تحلیلهای آبکی و سراسیمه ارائه میده ... فکر نمیکنم آقای ظریف به خیالبافی و ساده انگاری این آقای ابوطالبی باشه امیدوارم که نباشه .
  • ناصر هشترودی A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    3 0
    جمهوری خواهان جنگ طلبند .امیدوارم به نتیجه برسیم و کار را در دولت اقای اوبا یکسره کنیم .