ایسنا نوشت:

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد دولت این کشور یارانه‌های بودجه‌ای مناطق شرقی که تحت کنترل جدایی‌طلبان حامی روسیه هستند را قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه دولت این کشور اعلام کرد: میزان 2.6 میلیارد دلار یارانه در بودجه دولتی که در اختیار شهرهای دونتسک و لوهانسک که اکنون در دست شورشیان است قرار می‌گرفت، قطع خواهد شد.

این درحالی است که صنایع و کارخانه‌های شرق اوکراین که کهنه شده و عمدتا متکی به یارانه‌های دولتی بودند از این تصمیم دولت اوکراین زیان فراوانی خواهند دید.

یاتسنیوک خاطرنشان ساخت: پرداخت حقوق بازنشستگی و مزایای دولتی به ساکنان بخش‌های جنگ زده شرق اوکراین پس از آنکه این مناطق توسط نیروهای جدایی طلب تسلیم شوند از سر گرفته خواهد شد.

دولت اوکراین اگرچه چند ماه است که حقوق بازنشستگی این مناطق را پرداخت نکرده اما گفته است که در صورتی که شورشیان از این مناطق خارج شوند حقوق معوقه آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

یاتسنیوک همچنین تاکید کرد: قطع کردن یارانه‌های مناطق تحت اشغال شورشیان در شرق اوکراین یکی از منابع حیاتی تامین اعتبار نیروهای شورشی را قطع می‌کند.

وی تاکید کرد: پولی که امروز ما به این مناطق پرداخت می‌کنیم به دست مردم نمی‌رسد بلکه از سوی غارتگران روس دزدیده می‌شود و این چیزی نیست به جز حمایت مستقیم از تروریسم روسی.

این مناطق در شرق اوکراین جزء مناطقی هستند که از وضعیت اقتصادی بدی برخوردار هستند و استانداردهای زندگی در آن‌ها پس از بالاگرفتن جنگ شدیدا پایین آمده است.

نخست وزیر اوکراین با این وجود اظهار داشت تامین گاز و برق مناطق تحت کنترل شورشیان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ساکنان این مناطق نیز شهروندان ما هستند و دولت اجازه نمی‌دهد که این مردم از سرما یخ بزنند چرا که این کار به یک فاجعه انسانی منجر خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =