ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با داعش اکنون باید به دنبال نجات دادن شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه باشد چرا که شورشیان میانه رو در این شهر با حملات نیروهای دولتی و همچنین شبه نظامیان داعش علیه خود روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مقاله‌ای که در سه روزنامه فیگارو، واشنگتن پست و الحیات منتشر کرد نوشت: ‌شهر حلب به عنوان سنگر مخالفان میانه روی سوری تقریبا محاصره شده و اگر این شهر به حال خود رها شود، هر نوع امید برای دست یابی به راه حل سیاسی به منظور پایان دادن جنگ سوریه رنگ خواهد باخت.

لوران فابیوس مدعی شد: رها کردن حلب باعث می‌شود که 300 هزار مرد، زن و کودک با انتخابی وحشتناک مواجه شوند؛ یا وحشی گری تروریست‌های داعش و یا بمباران از سوی حکومت سوریه.

وی تصریح کرد:‌رها کردن حلب باعث می‌شود سوریه به سالها خشونت محکوم شود. این کار به معنی از بین رفتن هرگونه دورنمای سیاسی برای جنگ در سوریه بوده و منجر به چند پاره شدن این کشور تحت اداره جنگ سالارانی که هرچه بیشتر افراط گر می‌شوند خواهد شد.

وی افزود: چنین کاری باعث می‌شود آشوب داخلی سوریه به همسایگان این کشور یعنی عراق، لبنان و اردن کشیده شود.

این اظهارات فابیوس سه روز پس از آن مطرح می‌شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفر به پاریس و ملاقات با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به دنبال آن بود تا حمایت پاریس را از تقاضای سرنگونی بشاراسد کسب کند.

اردوغان با انتقاد از اقدامات ائتلاف آمریکا در سوریه تقاضا کرد تا تمرکز حملات این ائتلاف از شهر کوبانی به دیگر مناطق در سوریه معطوف شود.

پاریس که در حملات هوایی علیه داعش در عراق شرکت می‌کند، از مشارکت خود در حملات هوایی در سوریه خودداری کرده است.

وزیر امور خارجه فرانسه در مقاله خود تصریح کرد که نمی‌تواند بپذیرد که شهر حلب به حال خود رها شود.

وی بدون آنکه جزئیاتی در خصوص اینکه چطور فرانسه باید به نجات حلب کمک کند، ارائه دهد گفت: ما به همراه شرکای ائتلافی خود باید تلاشهایمان را صرف حلب کنیم و مخالفان میانه رو را تقویت کرده و از مردم غیر نظامی در مقابل جرایم دو طرفه‌ای که داعش و حکومت سوریه مرتکب می‌شوند حمایت کنیم. ما بعد از کوبانی باید حلب را نجات دهیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =