ایسنا نوشت:

یک استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی می‌توانند محور وحدت اصولگرایان قرار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره این‌که پس از فوت آیت‌الله مهدوی کنی چه کسی می‌تواند رهبری اصولگرایان را بر عهده بگیرد، اظهار کرد: من پیش از این هم پیشنهاد کرده بودم که اگر بزرگان جریان اصولگرایی اطراف حجت‌الاسلام ناطق نوری جمع شوند و از او حمایت کنند به دلیل این‌که یک اصولگرای انقلابی بوده و هست و به امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی اعتقاد دارد و در صحنه سیاست تجربیات گران‌بهایی دارد، می‌تواند یکی از کاندیداهایی باشد که محور وحدت و به عنوان رهبر اصولگرایان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم علاوه بر آقای ناطق، آقایان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی به عنوان کسانی که می‌توانند محور باشند از طرف جریان اصولگرا معرفی شوند. من آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی را شخصیت‌های فراجناحی می‌دانم که پایگاه مردمی دارند و جریان اصولگرا هم باید به مطالبات و آرای مردم نگاه ویژه داشته باشد.

وی یادآور شد: خود آیت‌الله مهدوی کنی هم به همین شکل بود و شخصیتی فراجناحی داشت. ایشان سعی می‌کرد با گروه‌های مختلف که قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند، کار کند. اعتدال و سعه صدر ویژگی خاص مهدوی کنی بود و سعی می‌کرد اصولگرایان را با همه اختلافاتی که با هم دارند به وحدت نزدیک کند و با نفوذ خود روحانیت را در کنار هم قرار دهد. به تعبیر من مرحوم مهدوی کنی همزه وصل بود نه همزه قطع.

این فعال اصولگرا با بیان این‌که خود اصولگرایان هم در تعریف اصول با هم اختلاف دارند، تصریح کرد: اصول یعنی اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه، رهبری مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و احترام به رای مردم و اکثریت جامعه. به همین دلیل می‌توان افرادی مثل هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی را ملاک رهبری اصولگرایان قرار داد.

وی افزود: مردم احتیاج به پیشوا و امیر دارند. مقام معظم رهبری در راس امور و رهبر کل نظام هستند. در مرتبه پایین‌تر و در احزاب و گروه‌های سیاسی هم نیاز به تئوری‌پرداز احساس می‌شود که هم در عمل و هم در فکر قائل به وحدت باشد و برای رای نظر اکثریت مردم احترام قائل شود یعنی همان حق‌الناسی که رهبری فرموده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره رهبری جامعتین در جریان اصولگرایی، اظهار کرد: جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین محققین حوزه علمیه قم دو لفظ و مفهوم انتزاعی ذهنی هستند و بستگی به افرادی دارد که در آن‌ها حاضر هستند. باید ببینیم این افراد چطور فکر می‌کنند و چه مواضع و سلیقه‌ای دارند وگرنه مفهوم کارکردی ندارد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    15 3
    اصولگرایان؟ آن وقت که همین آقایان با به اصظلاح افشاگری های احمدی نژاد ذوق می کردند و ریسه می رفتند و کیف می کردند و تایید می کردند هاشمی و ناطق پشت اصلاح طلبان پناه گرفتند حالا دوباره شدند اصولگرا. کدام اصولگرایی؟ اصلا مگر الان اصولگرایی وجود دارد که دارد عضو می گیرد. روحانی هم که معلوم است رای اش از کجا آمد. خاتمی نبود دویست هزار تا هم رای نمی آورد.