فارس نوشت:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از انجام عملیات 11 ساعته امداد و نجات کوهستان برای مسافران در راه مانده در جاده توسکستان این استان خبر داد.

مجتبی اکبری عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به کولاک شب گذشته و بارش شدید باران در نقاط مختلف استان گلستان، گفت: با توجه به کوهستانی بودن مسیر گرگان به شاهرود شب گذشته غریب به 500 دستگاه در این مسیر دچار مشکل شدند.

او ادامه داد: به دلیل وقوع برف و کولاک شدید در این مسیر جمعیت هلال احمر استان گلستان با اعزام 3 تیم امدادی با تعداد 28 عوامل امدادی، 6 دستگاه خودرو امداد و نجات کوهستان 3 تیم امداد عملیاتی جاده و یک تیم ارزیاب به یاری هموطنان شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در این عملیات که از ساعت 17 روز گذشته تا 6 صبح امروز به طول انجامید بیش از 570 قرص نان، 590 تخته پتو، 550 کنسروجات مختلف، 372 بطری آب معدنی بین افراد در راه مانده توزیع شد.

اکبری گفت: همچنین عملیات رهاسازی و نصب زنجیر چرخ برای 73 خودرو انجام شد.

او گفت: در این راستا به یک هزار و 200 مسافر خدمات امداد رسانی صورت گرفت و 300 اسکان اضطراری نیز انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: با توجه به وضعیت نامساعد جوی در سطح جاده‎های استان به افرادی که قصد سفر در جاده‎های استان بخصوص مسیرهای کوهستانی دارند توصیه می‎شود که قبل از حرکت نسبت به اطلاع از وضعیت مسیر اقدام کنند.

اکبری گفت: رانندگان توجه داشته باشند که قبل از حرکت نسبت به سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو و همچنین سالم بودن چرخ‌ها، ترمز‌ها و دیگر اجزای خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به سفر را انجام دهند.

او در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه در سطح جاده‎های استان در نخستین اقدام ابتدا عوامل امدادی را در جریان گذاشته و در صورت آشنایی با اقدامات اولیه امداد و نجات تا رسیدن عوامل امدادی وضعیت مصدوم و یا مجروح را در حالت ثابت نگه دارند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    3 1
    غریب؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    5 1
    وقتي روابط جاي ضوابط را بگيرد قريب مي شود غريب و نثر در حد كلاس اول اكابر