تسنیم نوشت:

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که در صورت آمادگی ایران گروه ۱+۵ می‌تواند پیشنهادی ارائه کند که رد کردن آن سخت باشد و گفت:عدم دستیابی به توافق منجر به افزایش تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری آلمان، فرانک والتر اشتان‌مایر، وزیر خارجه آلمان، اعلام کرد که در صورت عدم دستیابی توافق تا ضرب‌الاجل تعیین شده ممکن است ایران با تحریم‌های بیشتری از جانب آمریکا مواجه شود.

او در ادامه گفت که ایران و شش قدرت جهانی اکنون از هر زمان دیگری در تاریخ ده ساله مذاکرات به توافق نزدیک شده‌اند.

اشتان‌مایر طی یک سخنرانی در مقر دبیر کل گروه آسه‌اند در جاکارتا، پایتخت اندونزی گفت: "اگر آنها خواهان توافق هستند، ما می‌توانیم پیشنهادی به ایران بدهیم که رد کرد آن سخت باشد."

او گفت: "اگر نتوانیم به توافق نهایی دست یابیم، انتخابات میان‌ دوره‌ای [کنگره] آمریکا انجام خواهد شد، و بدون دستیابی به توافق نهادهای آمریکایی تصمیمات جدیدی را درباره تحریم‌ ایران اتخاذ خواهند کرد."

وزیر خارجه آلمان گفت: "اگر این امر رخ داده و تحریم‌های جدید تصویب شوند، فکر می‌کنم که دو سال باقیمانده [دوره ریاست جمهوری اوباما] بدون اینکه فرصتی واقعی برای احیای مذاکرات با ایران پدید آید، به اتمام خواهد رسید."

اشتان‌مایر گفت که هر گونه تصمیم از جانب ایران به عرصه سیاسی داخلی این کشور و "منافع متفاوت رهبری دینی و سیاسی" منوط خواهد بود.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    16 2
    توافق شده رفته اینام دیگه چانه زنی سیاسی هستش.
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    30 2
    بیان واقعیات بود نه چماق و هویج ان شا الله که توافق حاصل می شود و ایران در مسیر پیشرفت سریع قرار خواهد گرفت
  • حیما IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    8 0
    عزیزم، باز هم نشر نکن ایراد نداره ولی من حرفم رو می زنم، یک شورای امنیت پنج عضو دائم و ده عضو انتخابی دارد. پنج عضو دائم این شورا در تصمیم‌ها و رای‌گیری‌های شورا حق وتو دارند و آلمان جزء اعضای این گروه محسوب نمی شود، و همینطور که از تعریف این گروه مشخص است، در تصمیم گیری ها نقشی ندارد، پس نمی تواند پیشنهادی بدهد که بوی سیاست چماق و هویج داشته باشد، اما این سیاست چماق و هویچ بیشتر از سمت ایران شکل گرفته، به طوری که در آنجا صحبت از کنار از آمدن با شورای امنیت هستند و اما در این سمت صحبت از اینست که بگذارید به توافق دست یابیم ما کار خود را خواهیم کرد....
  • سعید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    3 22
    برید به جهنم
  • آمو بهمن A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    16 3
    همه میدونن که توافق با 51 به نفع مردم و به ضرر کسانی هست که از تحریم ها و بهانه درگیر بودن کشور چه ثروتهایی که جمع نکرده اند و هفت جدشان هم چنین پولها و زندگی اشرافی را به خواب هم نمیدید... پس به خاطر مردم که سی سال است همه رنجها را به جانخریده اند...خواهش میکنم کسی چوب لای چرخ دولت نگذارد تا توافق جامع عملی بشود.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    17 2
    ببخشید این کجاش سیاست هویج و چماق هست؟ تیتر این خبر را از کریمی قدوسی یا زاکانی و یا رسایی گرفته ای؟؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    15 1
    واقعیت راباید پذیرفت و بازی باالفاظی چون چماق وهویج دور از عقلانیت است.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    1 4
    آلمان هیچ نگه بهتره دوتا جنگ جهانی به گردنش هست دوم اینکه چه کاره حسنه خودش وخود هر آشی میکنم