۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

فارس نوشت:

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی هدف اصلی هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان را پشتیبانی از توان دفاعی این کشور در مبارزه تروریسم خواند.

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف کمک (تسلیحاتی) ما به ارتش لبنان، پشتیبانی از توان دفاعی این کشور در مبارزه با تروریسم است.

امیرعبدللهیان در گفت‌وگو با وبگاه خبری العهد با اشاره به تحولات سوریه گفت: موفقیت مأموریت «دی‌مستورا» فرستاده دبیر کل سازمان ملل به سوریه، مرهون ارائه راه‌حل‌های سیاسی واقعی و مبتنی بر آرای ملت این کشور است.

معاون وزیر خارجه ایران یک‌شنبه گذشته (دیروز) در دیدار با «توسو کاسا یومورا» مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه ژاپن که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تهران سفر کرده، گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیت آمریکا و همپیمانان این کشور در برخورد با مسئله سوریه و مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه تعارضات جدی را مشاهده می‌کند و متاسفانه آنها نمی‌خواهند از اشتباهات مکرر خود در سالهای گذشته درس بگیرند. امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه هرگونه راه حل سیاسی باید دربرگیرنده واقعیت‌های جدید صحنه سوریه باشد، بر آمادگی کشورمان جهت کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تأکید کرد.

او گفت: حل سیاسی بحران سوریه تنها با در نظر گرفتن مولفه‌های مبارزه جدی و واقعی با تروریسم، ارسال کمکهای بین‌المللی انساندوستانه، تلاش برای بازگشت آوارگان به کشور و همچنین احترام به رأی مردم، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر خواهد بود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت تقویت دولت عراق و ارتش این کشور گفت: دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق از ظرفیت حمایت همه جانبه از این کشور برخوردار بوده و حمایت کشورهای دوست از آنان ضروری است. در این دیدار بر ضرورت استمرار رایزنی دو دولت در مسائل منطقه‌ای تأکید شد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    44 11
    برای اینکه ایران کشور ثروتمندی است که مردم خودش به این ثروت احتیاحی ندارند و فقط تنها مشکل دولت این است که از مردم خود میخاهد از گرفتن یارانه خود انصراف دهند.