۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

نخست وزیر عراق به همدستان گروه تروریستی داعش در سراسر این کشور، ‌به ویژه استان الانبار هشدار داد که برای بازگشت به دامان کشور و ملت آخرین فرصت را دارند و باید از آن استفاده کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی به همدستان گروه تروریستی داعش در عراق هشدار داد که برای بازگشت به دامان کشور آخرین فرصت به آنها داده می شود.

به گزارش این شبکه، نخست وزیر عراق در جمع مسئولان استان نینوا با اشاره به آخرین فرصت و عفو داده شده به همدستان داعش تاکید کرد این عفو شامل کسانی نمی شود که دستانشان به خون مردم عراق آغشته شده است.
وی گفت: «به همدستان داعش یک فرصت دیگر هم می دهیم تا به خود بیایند و با هموطنان خود همکاری کنند و به دامان کشور، ملت و وطن خود بازگردند و در آن صورت ممکن است گناه آنها مورد بخشش قرار گیرد، اما این عفو و فرصت شامل کسانی که مرتکب جنایت شده اند نمی شود. آنها آخرین فرصت را برای بازگشت به دامان کشور دارند. در غیر این صورت، آنها فرصتی برای بازگشت نخواهند داشت و به آنها درباره روزی که در آن تسلط مظلوم بر ظالم سخت تر از تسلط ظالم بر مظلوم خواهد بود هشدار می دهم. من امروز، به افرادی که در نینوا با عناصر داعش همکاری می کنند هشدار می دهم که سر عقل بیایند زیرا روز رهایی نزدیک است.»

به گزارش این شبکه، نخست وزیر عراق تاکید کرد: عملیات نظامی در نینوا تا پاکسازی این استان از عناصر تروریستی داعش و بر اساس طرح و برنامه آماده شده ادامه خواهد داشت.
وی گفت: «عملیات نظامی بر اساس برنامه موجود ادامه خواهد داشت. در این خصوص برنامه های مختلفی وجود دارد و ما به خواست خدا در مسیر آزادسازی نینوی هستیم. نیروهای امنیتی در جهت کمک به اقلیت ایزدی ها تلاش خواهد کرد و این بخشی از شرف ماست. داعش سبب ایجاد کینه و تنفر زیاد و مرتکب قتل و آواره شدن شهروندان شده است که اثرات آنها بسیار زیادی است. در آینده، ماموریت نظامی ما در این خصوص در واقع بخش کوچکی از وظیفه های ما خواهد بود و بخش دیگر وظیفه ما به موضوع همزیستی در کشور مربوط خواهد شد.»
به گزارش العراقیه، حیدر العبادی در دیدار با روسای طایفه های مسیحی نیز بر تلاش دولت بر حمایت از اقلیت ها و توجه به حقوق آنها تاکید کرد و گفت دولت بر ادامه حضور مسیحی ها در کشورشان تاکید می کند. از سوی دیگر، روسای طایفه های مسیحی نیز بر علاقه مندی شان به سرنوشت کشورشان و سکونت در آن با وجود اقدامات تروریستی علیه آنها تاکید کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =