ایرنا نوشت:

دبیر شورای عالی امنیت ملی، لغو کلیه تحریم‌ها را ضرورتی غیرقابل اجتناب برای دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اختیارات کافی، همه ابتکارات ممکن را برای دستیابی به توافق با حفظ حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بکار خواهد گرفت.

به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز یکشنبه در دیدار بورگه برنده وزیر خارجه نروژ افزود: برنامه هسته‌ای ایران در گذشته و حال کاملا شفاف و صلح آمیز و در چارچوب قوانین مربوطه بوده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قربانی سلاح‌های کشتار جمعی، از جدی‌ترین مخالفین تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: انتظار ما این است که آژانس و کشورهای عضو شورای حکام راهبرد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سیاست‌های عدم اشاعه را در مورد کشورهای دارای سلاح‌های هسته‌ای با جدیت پیگیری کنند.

شمخانی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری میان ایران و نروژ، زمینه‌های موجود برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دوکشور را مناسب عنوان کرد.

وی با تشریح همکاری‌های گسترده ایران به عنوان عضو پیمان ان‌پی‌تی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود، ضرورت اتخاذ رویکردهای فنی و حقوقی و اجتناب از رفتار سیاسی از سوی آژانس را مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطر نشان کرد: عدم توجه به طرح پیشنهادی ایران برای حل مسئله سوریه و تاکید بر مسیر اشتباه استفاده از تروریسم برای فشار به دولت‌ها منجر به ظهور داعش و گروهک‌های تروریستی غیر قابل مهار گردیده و حامیان آن‌ها را نیز مورد تهدید قرار داده است.

شمخانی افزود: قطع پشتیبانی‌های اطلاعاتی و مالی از گروهک‌های تروریستی و انجام اقدامات بنیادین و ریشه‌ای همچون احترام به خواست و رای مردم و بومی‌سازی امنیت راه حل بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه است.

در این دیدار بورگه برنده وزیر خارجه نروژ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه یاد کرد و گفت: ایران نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری روند ثبات و آرامش در عراق و سوریه داشته و همکاری‌های منطقه‌ای برای ایجاد آرامش پایدار در این نقطه حساس از جهان امری ضروری است.

وی با تاکید بر حق ایران در بهره‌مندی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نسبت به حصول توافق نهایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ ابراز امیدواری کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک کاربر IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    9 2
    کلأ مردم شمخانی را دوست دارند.این شخص هرگز خودش را گم نکرد.خوزستانی بی ریا ومردم دوست.هیچوقت خود را ازمردم جدانکرد.هرکس بامردم باشد همیشه درقلب مردم جا دارد.
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    2 2
    اره درست می گی شما
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    ببخشین شمخانی وزیر کدوم دولت بود