۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸

ایرنا نوشت:

منابع نظامی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند: همسایه شمالی یک زیردریایی اتمی جدید به آب انداخت.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی کوتاه اعلام کرد: این زیردریایی قابلیت حمل موشک های بالستیک دارد و این موضوع مسوولان دولتی کره جنوبی را نگران کرده است.

در این گزارش همچنین اعلام شده است که با توجه به فعالیت های هسته ای و انجام آزمایشات موشکی مختلف کره شمالی، به انداختن زیردریایی جدید با قابلیت ویژه توسط این کشور، نگرانی های سئول را دوچندان کرده است.

منابع نظامی کره جنوبی همچنین اعلام کردند که این زیردریایی همان زیردریایی دیزلی مدل «گلف» زمان اتحاد جماهیر شوروی است که با انجام تغییراتی روی آن مجددا به کار گرفته شده است.

این مقام نظامی که نامش فاش نشده است، همچنین تاکید کرد که این زیر دریایی در سال 1985 میلادی توسط شوروی ساخته شده و در سال 1990 میلادی از رده خارج شد، تا اینکه کارشناسان نظامی کره شمالی با انجام تغییرات اساسی، این زیر دریایی را با قابلیتی جدید و متفاوت آماده بهره برداری کردند.

«کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه کره شمالی در حال توسعه یک لوله پرتاب موشک عمودی برای زیر دریایی است.

وی همچنین پیش بینی کرده بود که این لوله برای زیردریایی سه هزار تنی «گلف» قابلیت استفاده دارد.

کره شمالی که دارای ناوگان کوچک زیردریایی است، معمولا تجهیزات ناوگانی خود را از زیردریایی های چینی اصلاح شده و زیردریایی های قدیمی متعلق به دوران شوروی تامین می کند.

نگرانی کره جنوبی از به آب انداختن زیردریایی کره شمالی در حالی مطرح می شود که نقاط مرزی مشترک دو کشور هرازگاهی شاهد تنش و برخورد نظامی است.

دو سال پیش، یکی از زیردریایی کره شمالی با شلیک موشک از یک ناوچه کره جنوبی در آب های مرزی دو کشور غرق شد و در این حادثه 46 ملوان کره جنوبی کشته شدند.

این ناوچه با نام «چئونان» در اواخر ماه مارس دو سال پیش در نزدیکی منطقه مورد مناقشه «خط محدوده شمالی» اقدام به گشت زنی می کرد که که مورد اصابت موشک قرار گرفت و غرق شد.

این موضوع در آن زمان تنش میان دو کشور را تشدید کرد و منطقه را دچار بحران کرد.

جنگ های سال های 1950 تا 1953 میلادی کره شمالی و جنوبی با امضای آتش بس خاتمه یافته و هنوز تواقفنامه صلحی میان آنان امضا نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    23 1
    آره ه ه از همونایی ک ما توی 8 سال انداختیم توو آب
    • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
      3 0
      منظورت وان حمومه
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    47 2
    چه فايده وقتي مردم آن كشور با بدبختي و فلاكت و در مرزهاي بسته زندگي ميكنند؟؟
  • ع.ک A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    19 5
    "دو سال پیش، یکی از زیردریایی کره شمالی با شلیک موشک از یک ناوچه کره جنوبی در آب های مرزی دو کشور غرق شد و در این حادثه 46 ملوان کره جنوبی کشته شدند" تا اونجایی که من میدونم ناوچه کره جنوبی غرق شد، مترجمش خوب نبوده
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    32 1
    لعنت بر پدرشون که برای دنیا خطرناکن